ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ریزگردها وضعیت استان‌های غربی ایران را بحرانی کرد

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد با پیشروی گرد و غبار از استان‌های غربی به مرکز در روزهای شنبه و یکشنبه، در تهران نیز افت کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

افزایش میزان ریزگردها در استان‌های خوزستان، بوشهر و کرمانشاه، هوای این استان‌ها را در وضعیت بحران قرار داد. اداره هواشناسی استان تهران نیز اعلام کرد که ریزگردها به تهران نیز خواهد رسید.

عکس از آرشیو - ریزگرد در خوزستان

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، پدیده ریزگردها که از جمعه ۲۸ خرداد شدت یافته است، در آبادان به ۱۵ برابر حد مجاز رسیده و در شهرهای اهواز، ماهشهر، اندیمشک، سوسنگرد و شوشتر رو به افزایش است.

سازمان هواشناسی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که توده گرد و خاک از عراق به سمت ایران آمده و به استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان رسیده است.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر نیز میزان ریزگردها را در این شهر تا ساعت ۱۲ روز گذشته، هشت برابر حد مجاز اعلام کرد.

مدیریت بحران استان کرمانشاه نیز اعلام کرد که شاخص کیفیت هوای این شهر با آغاز افزایش غلظت ریزگردها در این شهر از عصر پنجشنبه در شرایط بحرانی قرار دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نیز در اطلاعیه شماره ۲۱ خود اعلام کرد با پیشروی گرد و غبار از استان‌های غربی به مرکز ایران در روزهای شنبه و یکشنبه، در تهران نیز کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

پدیده ریزگردها در استان‌های غربی ایران، به ویژه استان خوزستان در سال‌های اخیر شدت گرفته و بارها موجب تعطیلی مدارس، اداره‌ها و بحرانی شدن وضعیت هوا در این استان‌ها شده است.

کارشناسان می‌گویند خشک شدن تالاب‌ها و افزایش بیابان‌ها در ایران از جمله علت‌های افزایش گرد و غبار در ایران به شمار می‌رود.

مقامات ایرانی می‌گویند که کشورهای همسایه از جمله عراق در حل این مشکل همکاری نمی‌کنند. معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران گفته است که هیچ مسئولی نمی‌تواند قول بر طرف شدن مشکل گردوغبار و ذرات معلق را بدهد و بهتر است مردم با این مشکل کنار بیایند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.