ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حمله مخالفان اسد به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد در حلب هفت تن کشته شدند

گروه‌های مخالف بشار اسد پیشتر اعلام کرده بودند که حملاتشان به این منطقه در پاسخ به تلاش‌هایی است که شبه‌نظامیان کرد ی‌پ‌گ برای مسدود کردن جاده کاستلو انجام داده‌اند.

در راکت‌پرانی‌های پیکارجویان مخالف دولت سوریه به مناطقی از شهر حلب که در کنترل نیروهای کرد (ی‌پ‌گ) است، هفت تن کشته شدند.

عکس از آرشیو- منطقه شیخ مقصود در شهر حلب

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حملات از بامداد شنبه ۱۸ ژوئن/ ۲۹ خرداد به منطقه شیخ مقصود در نزدیکی جاده کاستلو در حلب آغاز شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا با تأیید این خبر، از زخمی شدن دست‌کم ۴۰ تن در این منطقه خبر داد و با انتشار بیانیه‌ای گفت که تعداد تلفات این حمله رو به افزایش است.

گروه‌های مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پیشتر اعلام کرده بودند که حملاتشان به این منطقه در پاسخ به تلاش‌هایی است که شبه‌نظامیان کرد ی‌پ‌گ برای مسدود کردن جاده کاستلو انجام داده‌اند.

جاده کاستلو، تنها مسیر ورودی به شهر حلب است که گروه‌های مخالف دولت بشار اسد از جمله داعش از آن استفاده می‌کنند.

شبه‌نظامیان ی‌پ‌گ بیشتر نقاط شمالی سوریه را که هم‌مرز با ترکیه است در کنترل خود دارند و با پشتیبانی ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده آمریکا توانسته‌اند مسیرهای تردد نیروهای داعش را در این مناطق مسدود کنند.

روسیه پنجشنبه ۱۶ ژوئن در منطقه حلب آتش‌بسی دو روزه اعلام کرد. با این وجود راکت‌پرانی‌های گروه‌های مخالف بشار اسد به این منطقه متوقف نشد.

منطقه شیخ مقصود از اواسط فوریه زیر بمباران شدید جنگنده‌های روسی و راکت‌پرانی‌های گروه‌های مخالف بوده است. در این حملات تاکنون بیش از ۱۳۲ غیرنظامی کشته و دست‌کم ۹۰۰ تن مجروح شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.