ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: از صدا و سیما بوی بهار می‌آید

روحانی در ضیافت افطاری با تعدادی از اصحاب رسانه‌های داخلی ایران گفت که پس از تغییرات جدید در ریاست صدا و سیما «بوی بهار» را از این رسانه احساس می‌کند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در جمع اصحاب رسانه‌های داخلی ایران از روش رسانه‌های مخالف دولت انتقاد کرد و گفت باید آزادی مطبوعات، رسانه‌ها و قلم «با اخلاق اسلامی توأم باشد». او همچنین گفت که «امروز بوی بهار از رسانه ملی احساس می‌کنیم».

روحانی در ضیافت افطاری با تعدادی از اصحاب رسانه‌های داخلی ایران

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، روحانی شامگاه شنبه ۲۹ خرداد در ضیافت افطاری با تعدادی از اصحاب رسانه‌های داخلی ایران به اهمیت جایگاه رسانه‌ها در «رساندن منطق جمهوری اسلامی به گوش جهانیان» اشاره کرد و گفت باید رسانه‌ها افکار عمومی را با اهداف نظام «هماهنگ و همراه» کنند.

رئیس جمهوری ایران نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در «تبیین اقدامات دولت» مهم خواند و گفت که پس از تغییرات جدید در ریاست این رسانه «بوی بهار» را از این رسانه احساس می‌کند و «شرایط مقداری با قبل متفاوت است».

در ماه‌های گذشته دولت روحانی و جناح موافق او از سیاست‌های صدا و سیمای ایران انتقاد کردند. آن‌ها معتقد بودند که صدا و سیمای ایران آشکارا علیه سیاست‌های دولت برنامه می‌سازد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، پس از موافقت با استعفای محمد سرافراز، رئیس پیشین این رسانه، عبدالعلی علی عسگری را به ریاست صدا و سیما منصوب کرد.

در دوران ریاست سرافراز، چند بار سخنرانی روحانی در هنگام پخش قطع شده بود که اعتراض دولت را در پی داشت. هفته گذشته نیز، یک ماه پس از آغاز ریاست علی‌عسگری، سخنرانی روحانی در جلسه دیدار مقامات ایران با علی خامنه‌ای، از صدا و سیما پخش نشد.

شورای نظارت صدا و سیما اعلام کرد که چنانچه دولت برای رسیدگی فوری به این مسأله درخواستی ارائه دهد، این شورا تشکیل جلسه خواهد داد و به این شکایت رسیدگی خواهد کرد.

در این نشست روحانی با تأکید بر آزادی مطبوعات همراه با حفظ «اخلاق اسلامی» گفت: «ما به آزادی مطبوعات، رسانه‌ها و قلم در ایران اسلامی افتخار می‌کنیم، البته همچنان در این مسیر مشکلات و ایراداتی وجود دارد که باید مرتفع شوند».

رئیس جمهوری ایران حضور «رسانه‌های منتقد منصف» را ضروری دانست اما از «تخریب، دروغ و اتهام» برخی رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت از آن‌جایی که دولت منتخب مردم است، حمایت از آن، حمایت از مردم است و «انتقاد در چارچوب منافع مردم» مفید است.

پیشتر نیز روحانی از این رسانه‌ها انتقاد کرده بود و گفته بود: «انتقاد‌ها حق رسانه‌هاست، اما نقد منصفانه است و البته باید به نقد منصفانه نیز پاسخ مسئولانه داده شود».

همچنین روحانی از جایگاه رسانه‌های ایران در سطح جهانی انتقاد کرد و گفت که آنها «در سطح جهانی دچار ضعف هستند».

روحانی گفت که «فراحزبی» و «فراجناحی» بودن دولت یازدهم کار این دولت را در زمینه مواجهه با رسانه‌ها «دشوار» کرده است.

تعدادی از رسانه‌های مخالف دولت در ایران، در ماه‌های گذشته به سیاست‌های دولت انتقاد کرده‌اند و برجام هسته‌ای را به عنوان دست‌آورد دولت یازدهم بی‌فایده دانسته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.