ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بزرگداشت آسانژ به مناسبت پنجمین سال پناهندگی‌اش در سفارت اکوادور در لندن

افراد سرشناسی همچون پتی اسمیت، نوآم چامسکی، یانیس واروفاکیس، کن لوچ، مایکل مور، پی‌جی هاروی، آی وی وی و ویوین وست وود در مراسم بزرگداشت آسانژ در لندن شرکت خواهند کرد.

یکشنبه ۱۹ ژوئن/۳۰ خرداد پنجمین سال پناهندگی جولین آسانژِ افشاگر و مؤسس سایت ویکی لیکس در سفارت کشور اکوادور در لندن است.

جولین آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس، سایتی که از جمله هزاران سند محرمانه دیپلماتیک آمریکا را افشا کرد

به همین مناسبت قرار است مراسمی برای بزرگداشت جولین آسانژ در مقابل سفارت اکوادور در لندن برگزار شود.

به گزارش گاردین افراد سرشناسی همچون پتی اسمیت، نوآم چامسکی، یانیس واروفاکیس، کن لوچ، مایکل مور، پی‌جی هاروی، آی وی وی و ویوین وست وود در مراسم بزرگداشت آسانژ در لندن شرکت خواهند کرد.

همچنین مراسم مشابهی در برلین، پاریس، مادرید، نیویورک، آمستردام و بلگراد برگزار خواهد شد.

سرکو هوروات، فیلسوف کروات و برگزار کننده مراسم بزرگداشت آسانژ می‌گوید: «ما روز ۱۹ ژوئن در سرتاسر جهان گردهم می‌آییم تا از جولین آسانژی سخن گوییم که همواره برای ما و به خاطر ما سخن گفته است.»

کن لوچِ کارگردان نیز نظام حقوقی بریتانیا را نظام متقلبی خواند که یک مرد شجاع را به انزوا کشانده است.

جولین آسانژ از ژوئن ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است. او به حکم دادستان سوئد و به خاطر اتهام تجاوز جنسی تحت پیگرد قانونی در سرتاسر اروپا است.

آسانژ اتهامات وارد شده به خود را بارها رد کرده و آن را صرفاً یک واکنش سیاسی به افشاگری‌های سایت ویکی لیکس می‌داند، چرا که طبق مصوبه سازمان ملل متحد به سبب افشاگری‌ نمی‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد.

نگرانی آسانژ بیش از هر چیز مسأله استردادش به آمریکا است، آن هم پیش از آنکه موفق شود ۵۰۰ هزار سند محرمانه نظامی آمریکا را منتشر کند.

وکلای آسانژ اوضاع این مرد ۴۴ ساله را در این روزها «خشمگین» توصیف می‌کنند. مردی که در اتاق چهار و نیم متری خود تمام روز را پشت کامپیوترش به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

https://www.radiozamaneh.com/259520

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.