ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکزیک: شش نفر در درگیری پلیس با معلمان معترض کشته شدند

به خشونت کشیده شدن اعتراض‌ها و تجمع معلمان در شهرهای مختلف مکزیک، شش کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

به خشونت کشیده شدن اعتراض‌ها و تجمع معلمان در شهرهای مختلف مکزیک، شش کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

به گفته مقامات مکزیک، درگیری‌های خشونت‌آمیز میان پلیس و اعضای اتحادیه معلمان پس از آن شروع شد که معلم‌های معترض برخی جاده‌ها را در جنوب این کشور بستند. آن‌ها به طرح اجباری سنجش و ارزیابی معلمان معترض‌اند که بخشی از برنامه اصلاح نظام آموزشی در مکزیک است. بازداشت سران اتحادیه معلمان به اتهام برخی جرایم از جمله پولشویی، از دیگر دلایل اعتراض‌ معلمان است.

به گزارش الجزیره، روزنامه‌نگاران محلی خبر داده‌اند که پلیس ضد‌شورش به معترضان تیراندازی کرده است.

در خشونت‌های روز یک‌شنبه در ایالت جنوبی وواهاکا، معترضان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف و سوزاندن ماشین‌ها با پلیس درگیر شدند.

درگیری‌ها در چند شهر این ایالت جریان داشته، اما بیش‌ترین خشونت‌ها از نوچیکستلان در شمال شهر وواهاکا که مرکز ایالت است، گزارش شده است.

مقام‌های زخمی کشته شدن شش نفر و مجروح شدن ۵۳ معترض، ۵۵ پلیس را تایید کرده‌اند.

فرماندار ایالت وواهاکا گفته است که همه کشته‌شدگان از میان غیر‌نظامی‌ها بوده‌اند. پیش‌تر گفته شده بود که یک افسر پلیس هم در این درگیری‌ها جان باخته که چنین نبوده است.

دولت فدرال مکزیک روز یک‌شنبه نوزدهم ژوئن/ سی‌ام خرداد در ادامه اعتراض‌های معلمان که یک هفته از آغاز آن گذشته است، در بیانیه‌ای خبر از زخمی شدن ۲۱‌پلیس محلی داد و گفت که سه نفر از این افراد در اثر تیراندازی مجروح شده‌اند.

این بیانیه تصریح کرده که پلیس‌های حاضر در محل این اعتراض‌ها اسلحه گرم حمل نمی‌کرده‌اند و معترضان را متهم کرده که به سوی پلیس تیراندازی کرده‌اند، اما تصاویر مخابره شده از محل این اعتراض‌ها و ویدئویی که اسوشیتد پرس منتشر کرده است نشان می‌دهد که دست‌کم یک افسر پلیس با استفاده از تفنگ به سوی معترضان تیراندازی می‌کند. البته مشخص نیست که او از نیروهای پلیس دولتی‌ست یا از نیروهای پلیس ایالتی.

اواخر وقت یک‌شنبه، انریکه گالیندو، رییس پلیس فدرال مکزیک اذعان کرد که او برخی از نیروهای تحت امرش را با اسلحه گرم به محل درگیری‌ها فرستاده است و البته تاکید کرد که دلیل این کار، زیر آتش بودن پلیس بوده است. او گفت که پلیس متعهد به حفاظت از مردم است.

درگیری یک‌شنبه شب در خارج از شهر وواهاکا، سن پابلو هویتسو و سانتیاگویتو ادامه داشته است و معترضان موانع ایجاد شده به وسیله پلیس فدرال را به آتش کشیده‌‌اند.

در طول هفته گذشته، اعضای اتحادیه معلمان مکزیک در جریان اعتراض‌های‌شان چندین خیابان، یک مرکز خرید و حتی یک ایستگاه قطار را بستند. آن‌ها همچنین برخی خطوط اتوبوس‌رانی را مجبور کردند سفر‌های‌شان به وواهاکا را که یک منطقه جذاب توریستی به شمار می‌رود، لغو کنند. چندین بزرگراه نیز در جریان این اعتراض‌ها مسدود شد.

دادستانی مکزیک سران اتحادیه معلمان این کشور را متهم کرده‌اند که یک شبکه مالی غیر‌قانونی راه‌اندازی کرده‌‌اند تا از این طریق معترضان را حمایت کنند و منافع خود را داشته باشند.

به دنبال دستگیری برخی از اعضای رده‌ بالای اتحادیه معلمان، این اتحادیه فراخوانی برای اعتراض علیه دولت مکزیک منتشر کرد.
ده سال پیش، معلمان اعتراض‌هایی شش ماهه در وواهاکا سازمان دادند و برخی مکان‌های عمومی را اشغال کردند که این اعتراض‌ها در نهایت با دخالت پلیس پایان یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.