ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارزار انتخاباتی زودهنگام احمدی‌نژاد برای مصادره «حبیب» در سالگرد نهضت سبز

تلاش‌ یاران احمدی‌‌نژاد برای تک‌دوره‌ای کردن ریاست جمهوری حسن روحانی دامن خواننده فقید موسیقی پاپ ایران را هم گرفت. نامه‌ای به او نسبت داده شده در بیزاری از اصلاح‌طلبان.

تلاش‌ حلقه مصباحیون و رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران برای تک‌دوره‌ای کردن ریاست جمهوری حسن روحانی، دامن خواننده فقید موسیقی پاپ ایران را هم گرفت. در نامه منسوب به حبیب محبیان که در سالگرد نهضت سبز منتشر شده، محمود احمدی‌نژاد به عنوان ناجی هنرمندان تواب جلوه داده شده است.

طرفداران حبیب محبیان در مجلس ترحیم او در شهرک غرب تهران

یک روز پس از برگزاری مجلس ترحیم حبیب محبیان در مسجد جامع شهرک غرب تهران و همزمان با سالگرد نهضت سبز، خبرگزاری فارس با انتشار نامه‌ای که به این خواننده فقید نسبت داده شده است ادعا کرد که حبیب در آذر ۱۳۸۸ در بحبوحه نهضت سبز از «تنگ‌نظری و بی‌تدبیری اصلاح‌طلبان» سخن گفته و آن‌ها را مسئول مهاجرت و رانده شدن هنرمندان موسیقی پاپ به خارج از ایران دانسته است.

خبرگزاری فارس ادعا می‌کند که این سطرها را حبیب نوشته است: «رئیس جمهور محترم! جالب است بدانید، که حتما می‌دانید، آقایانی که الان در پوستین اصلاحات دم از آزادی، حقوق بشر و حقوق شهروندی می‌زنند، در اوایل انقلاب با تنگ‌نظری و بی‌تدبیری خود باعث به وجود آمدن فضای بی اعتمادی و وحشت در بین برخی از هموطنان گردیدند به طوری که تعدادی از آنها با چشمانی گریان مجبور به ترک وطن خود شدند بدون آنکه تقصیری داشته باشند، که من هم از جمله آنها هستم.»

خبرگزاری فارس همچنین ادعا می‌کند که حبیب محبیان در نامه به احمدی‌نژاد اعلام کرده که «دارای عرق ملی و اسلامی»‌ست و از «وطن‌فروشان خودفروخته‌ای که سر در آخور استکبار و صهیونیسم جهانی دارند» متنفر است.

حبیب محبیان ۲۱ خرداد در روستای نیاسته رامسر در ۶۳ سالگی درگذشت.

حجت جمشیدپور، مدیر برگزاری برنامه‌های حبیب در گفت‌و گو با روزنامه شرق گفته است: «تا آنجایی که من می‌دانم، چنین نامه‌ای نوشته نشده و [اسفندیار] رحیم‌مشایی در دیداری حضوری قول مجوز به حبیب داده بود و هیچ وقت به او نگفتند که چرا نمی‌تواند در ایران فعالیت کند.»

محمد حبیبان، فرزند این خواننده فقید نیز چنین نامه‌ای را تأیید نکرده است.

حبیب در سال‌های دهه ۱۳۶۰ که موسیقی ایران در محاق قرار داشت، به لس‌آنجلس مهاجرت کرده بود. او با وعده اسفندیار رحیم‌مشایی به ایران بازگشت با این امید که در ورزشگاه امجیدیه کنسرت برگزار کند. اما حمید شاه‌آبادی، معاون هنری ارشاد که به سختگیری نسبت به هنرمندان موسیقی شهرت داشت، همسو با احمد خاتمی، امام جمعه تهران مانع از فعالیت هنری حبیب محبیان شد. احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفته بود ایران جای خوانندگان لس‌آنجلسی نیست.

در دولت محمود احمدی‌نژاد هنرمندان پاپ برای اجرای صحنه‌ای به مجوز وزارت ارشاد اسلامی نیاز داشتند. کنسرت‌ها هم با حضور مأموران وزارت ارشاد برگزار می‌شد. در سه سال گذشته، لغو کنسرت‌های موسیقی با دخالت نیروی انتظامی و قوه قضائیه، حاکمیت ارشاد اسلامی را به چالش کشیده، تا آن حد که علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی اعلام کرده که جلوگیری از لغو کنسرت‌ها در بضاعت او نیست.

پس از روی کار آمدن حسن روحانی، حبیب محبیان هرگز موفق نشد در ایران کنسرت برگزار کند. حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی از این موضوع اظهار تأسف کرده بود.

خبرگزاری فارس همچنین ادعا کرده که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌ای محرمانه به حسن روحانی از سیاست‌های فرهنگی دولت او انتقاد کرده است. رسانه‌های طرفدار دولت اما می‌گویند دفتر جامعه مدرسین اما ارسال چنین نامه‌ای را تکذیب کرده است.

تعطیلی کارخانه‌ها، حقوق‌های کلان مدیران دولتی و پیامک‌هایی مبنی بر اینکه دولت از پرداخت حقوق نیروهای مسلح ناتوان است، بخش دیگری از کارزار انتخاباتی زودهنگام حلقه مصباحیون و یاران احمدی‌نژاد ا‌ست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • parviz

    فقط محمود

  • parviz

    احمدی نژاد حتما رای می آورد نه با تبلیغات طرفدارانش بلکه با دشمنان *** چون شما، شما نمی فهمید که احمدی نژاد حتما اصل نامه را دارد و اگر اصل نامه را رو کند. آنوقت شما با این نوشته های دروغین چه می کنید. انقدر از حسن روحانی حمایت نکنید روحانی 20 درصد رای بیشتر ندارد.