ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک مرد با کمربند انفجاری ساختگی در بروکسل

بروکسل باز هم صحنه تشویش و اضطراب شد. پس از بازداشت‌های گسترده روز شنبه، در مرکز پر رفت و آمد شهر اعلام خطر شد و مأموران امنیتی منطقه را بستند. یک نفر که ماده انفجاری ساختگی با خود داشت بازداشت شد.

در بروکسل باز هم هشدار خطر عملیات تروریستی اعلام شد. در پاساژ مرکزی شهر که محل پر رفت و آمدی است یک مرد با کمربند انفجاری ساختگی توسط پلیس دستگیر شد. او تحت بازجویی قرار خواهد گرفت.

پلیس خیابان‌های اطراف پاساژ «سیتی ۲» بروکسل را بست.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز سه‌شنبه ۲۱ ژوئن / یکم تیرماه، مأموران امنیتی در بروکسل پس از اعلام وضعیت خطر تروریسم به پاساژ اصلی خرید به نام «سیتی ۲» در مرکز شهر ریختند و مردی را که به‌گفته رسانه‌های بلژیکی بمب ساختگی با خود داشت بازداشت کردند. در ساختمان این مرکز خرید مواد منفجره یافت نشد.

دادستان بلژیک گفته است فرد دستگیر شده مورد بازجویی قرار خواهد گرفت. هنوز هویت این مرد روشن نشده است.

منطقه مرکز بروکسل توسط پلیس مسدود شده و مانع از عبور و مرور خودروها و رفت و آمد عابران پیاده می‌شوند. همچنین سه ایستگاه مترو در مرکز بروکسل نیز بسته شدند.

مرکز بحران بلژیک هشدار ترور در سطح دوم را صادر کرد. این به آن معناست که احتمال یک حمله تروریستی وجود دارد.

شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از نشست اضطراری ستاد بحران خبر داد و گفت در حال حاضر وضعیت تحت کنترل است.

شنبه ۱۸ ژوئن/ ۲۹ خرداد پلیس بلژیک پس از تفتیش‌های خانه به خانه، ۱۲ تن را به اتهام دست داشتن در «عملیات تروریستی» دستگیر کرد. این عملیات در ۱۶ منطقه شهرداری شهر بروکسل انجام شد.

در ۲۲ مارس چند حمله تروریستی به مترو مالبک و فرودگاه زاونتم بروکسل ۳۲ کشته و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.