ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ۵۰ پروژه را به قرارگاه خاتم‌ واگذار کرد

سپاه پاسداران همچنان بازیگر بزرگی در اقتصاد ایران است و آن‌گونه که جانشین فرمانده آن می‌گوید دولت یازدهم اجرای ۵۰ پروژه را به این مجموعه محول کرده است.

دولت جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران برای واگذاری ۵۰ پروژه عمرانی به قرارگاه خاتم‌الانبیاء توافق کردند.

جانشین قرارگاه سازندگی خاتم می‌گوید که این مجموعه با دولت برای اجرای پنجاه پروژه عمرانی به توافق رسیده است.

سالار آبنوش جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از توافق دولت و قرارگاه خاتم برای واگذاری حداقل۵۰ پروژه عمرانی به این مجموعه وابسته به سپاه پاسداران خبر داد و گفت: «برای سال جاری مجوز این پروژه‌ها از جهانگیری معاون رئیس جمهور گرفته شده است.»

او چهارشنبه دوم تیر در همایشی که با عنوان «مدیران جهادی اقتصاد مقاومتی» برگزار شد، گفت که پالایشگاه پتروشیمی خلیج فارس به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. ساخت این پروژه در از سال ۸۴ آغاز شده و پیش از این اعلام شده بود که در سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

آبنوش این پالایشگاه را محصول کارایی سپاه پاسداران دانست و گفت که با توجه به توانایی قرارگاه خاتم، «نیازی به دیگر کشور‌ها نداریم».

او همچنین از فعالیت قرارگاه در حوزه صنعت آب خبر داد و اعلام کرد که نیمی از حدود ۴۰ میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز ایران توسط قرارگاه خاتم مهار شده است.

پیش از این فرمانده قرارگاه خاتم هم از توافق دولت و سپاه پاسداران برای اجرای ۴۰ پروژه عمرانی خبر داده و گفته بود که این پروژه‌ها در حوزه‌های آب، خطوط ریلی، جاده‌ای و صنعت و معدن است.

عبادالله عبداللهی ششم خرداد ۹۵ به شبکه پنج تلویزیون ایران گفته بود که ۱۰ پروژه عمرانی بزرگ نیمه تمام توسط این قرارگاه شناسایی شده و مذاکرات برای در اختیار گرفتن این پروژه‌ها به نتیجه رسیده است.

او که زمستان سال گذشته از عدم همکاری برخی از مدیران ارشد دولتی با قرارگاه خاتم انتقاد کرده بود، ۲۱ اردیبهشت امسال رابطه دولت و این قرارگاه را خوب دانست و گفت: «مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و بر اساس هماهنگی و توافقات انجام شده با دولت، روند خوبی را در اجرای پروژه‌های مشترک شاهدیم».

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی ایران به شمار می‌آید که در دو دهه گذشته بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی و مالکیت بنگاه‌های اختصاصی را به دست آورده است.

حسن روحانی که به هنگام تبلیغات انتخابات سال ۹۲ خواستار خروج نظامیان از اقتصاد شده بود، پس از قرار گرفتن در مسند رئیس قوه قضائیه از این قرارگاه خواست که تنها به پروژه‌های بزرگ ورود و به دولت کمک کند.

فرمانده قرارگاه خاتم سال گذشته، پس از اعلام توافق ایران و غرب چند بار مخالفت خود را با ورود شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به صنعت نفت و گاز ایران اعلام کرد. با این حال بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی این قرارگاه را ناتوان و گران‌فروش توصیف کرده بود که «توانایی انجام پروژه‌های بزرگ را ندارد».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سانسورزده

    فاسم سگ هار رزیم است. او لاشخور به خامنه ای رخم نمکینهو من اطلاعات موثق دارم اینا خامنه ای راگروگان گرفته اند خامنه ای پیرمد مفلوک و حرام لقمه ای است برای چند روز زنده ماندن ودرامان ماندن فرزندان مفت خورش هر چه اینلاشهورهای سپاهی میه دیکته میکنه. این لاشخورهای شیپاه راگر امریکا و متخدان نابود نکنند کاری با دنیای متمدن میکنند که هیتلر نکردو فط یک نمونه بگومی سالهاست انها دارند زباله نیورگاههی اسایی مرکزی در مراکز مخفی در شمال شرق باریافت میکنند برای پلتونیم. چاشنی ها از کره شمالی بدست اورندن. احمق ها الان سپاه خونخواردست کم صد بمب هسته اس دارد

  • faryad

    محمد نوری‌زاد، از اظهارات قاسم سليمانى فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران درباره بحرين انتقاد كرده و پرسيده آيا سليمانى همانگونه كه بحرينى‌ها را به شورش عليه دولت این کشور فرا خوانده، اجازه تظاهرات به مخالفان جمهورى اسلامى و حاميان جنبش سبز براى تجمع در مقابل منزل كروبى و موسوى و زهرا رهنورد را نیز مى‌دهد؟ نورى زاد با انتشار عكسى در كانال تلگرامى خود از تجمع شيعيان بحرينی در مقابل منزل روحانی مخالف بحرينى عيسى قاسم، كه در حال خوردن غذا از ميز سلف سرويس در خيابان هستند، چنين نوشته:" جناب قاسم سلیمانی! این‌ها حامیان شیخ عیسی قاسم هستند که در مقابل خانه او در بحرین تجمع کرده‌اند. آیا ما نیز می‌توانیم در اعتراض به حصر غیرقانونی شیخ مهدی کروبی، مهندس موسوی و خانم رهنورد، در مقابل منزل آن‌ها تجمع کنیم؟!

  • roozbeh

    شاید در ظاهر موفق به اجرای پروژه بشن ولی کیفیتش پائین و قیمت بالاست بخاطر انحصاری بودن مناقصات . تکنیک قدیمی و زمان اجرای پروژه بسیار طولانی تر و بدون پرداخت جریمه. عدم توجه به محیط زیست در اجرای پروژه ها. نمونه ها بسیارند.

  • احمد

    البته بفرمایید این فعالیت ها بکمک افسران متخصص وظیفه انجام می شود. خود آقایون که تخصص سازندگی را ندارند