ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری به هتلی در پایتخت سومالی چند کشته و زخمی برجای گذاشت

افراد مسلح با شلیک بی‌هدف به مردم وارد هتل شده‌اند و چندین تن را به گروگان گرفته‌اند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است.

پلیس سومالی از وقوع دو انفجار در هتلی در موگادیشو، پایتخت این کشور خبر داد. مقامات سومالی می‌گویند که افراد مسلح در حال ورود به این هتل بی‌هدف به سوی کسانی بر سر راهشان می‌دیدند شلیک می‌کردند. آنها چندین تن را نیز به گروگان گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اولین انفجار انتحاری شنبه ۲۵ ژوئن/ پنجم تیر در خودرویی که جلوی درب ورودی هتل ناسا- هابولد پارک بود رخ داد. به گفته پلیس موگادیشو این خودرو حامل مقادیری مواد منفجره بود.

دومین انفجار از داخل هتل شنیده شد. پلیس موگادیشو گزارش داد که زمانی که چند فرد مسلح به داخل هتل می‌رفتند صدای انفجار از داخل هتل به گوش رسید.

به گفته یکی از افسران پلیس حاضر در محل حادثه، در هنگام ورود افراد مسلح به داخل هتل، دست‌کم چهار جسد در بیرون هتل بر زمین دیده می‌شد.

سرهنگ علی محمد گفت که نیروهای امنیتی سومالی از بیرون هتل به سوی مهاجمانی که در داخل هتل بودند شلیک کردند. به گفته این مقام امنیتی سومالی، این درگیری تا این لحظه هم‌چنان ادامه دارد.

تاکنون دست‌کم ۱۱ مجروح با آمبولانس از هتل به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

هیچ گروه یا سازمانی تاکنون مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

در اوایل ماه ژوئن تعدادی از افراد مسلح از گروه اسلام‌گرای الشباب، شاخه‌ای از القاعده در سومالی، به هتلی در موگادیشو حمله کردند. در این حمله دست‌کم ۱۵ تن جان باختند که دو تن از آنها از نمایندگان پارلمان این کشور بودند.

گروه الشباب تاکنون چندین عملیات مسلحانه و انتحاری در موگادیشو و دیگر نقاط کشور سومالی انجام داده است. این گروه طی ماه‌های گذشته توسط نیروهای نظامی سومالی از بیشتر نقاط تحت تصرف خود بیرون رانده شدند، اما هم‌چنان به عملیات‌های انتحاری خود ادامه می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.