ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظرف دو روز ۵۵ تن در یمن کشته شدند

دوماه پس از برقراری آتش‌بس در یمن، مقام‌های امنیتی و بیمارستانی یمن می‌گویند در درگیری‌های شدید دو روز گذشته میان نیروهای شیعیان حوثی و نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن دست‌کم ۵۵ تن از هر دو طرف کشته شدند.

دو ماه پس از برقراری آتش‌بس در یمن، مقام‌های امنیتی و بیمارستانی یمن می‌گویند در درگیری‌های شدید دو روز گذشته میان نیروهای شیعیان حوثی و نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن دست‌کم ۵۵ تن از هر دو طرف کشته شدند.

این درگیری‌ها در حالی رخ داده است که دوماه از برقراری آتش بس در یمن می‌گذرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه ۲۶ژوئن/شش تیر به نقل‌ از مقام‌های امنیتی یمن گزارش داد، این درگیری‌ها ظرف ۴۸ ساعت گذشته و بدون وقفه در استان های تعز، بیضاء و مأرب جریان داشته و بیش از ۷۰ مجروح نیز برجا گذاشته است.

این درگیری‌ها در حالی رخ داده است که دوماه از برقراری آتش بس در یمن می‌گذرد، آتش بسی که البته از زمان آغاز چندین بار نقض شده است.

علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن که متحد حوثی‌ها به شمار می‌آید روز گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که دولت عبدربه منصورهادی، دولت مستعفی یمن را به هیچ وجه به رسمیت نمی‌شناسد و خود ابتکار عمل را در مذاکرات صلح یمن در دست خواهد گرفت.

دور دوم مذاکرات صلح یمن از ماه گذشته با نظارت سازمان ملل در کویت آغاز شده و با وجود وقفه‌هایی ادامه یافته است.

چندی پیش اسماعیل اولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت دولت یمن و شیعیان حوثی تصمین کردند که مذاکرات را تا رسیدن به یک راه‌ حل برای جنگ بین دو طرف به پیش برند.

مذاکرات صلح یمن با حضور نمایندگان دولت عبد ربه منصورهادی، شیعیان حوثی و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین برگزار می‌شود. دولت منصور هادی از سوی عربستان سعودی و ائتلاف عربی حمایت می‌شود و از شیعیان حوثی نیز ایران پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.