ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگل‌های بلوط در شمال خوزستان آتش گرفت

جنگل‌های منطقه پس‌آخور بخش الوار گرمسیری در کنار منطقه دشت لاله در شمال استان خوزستان از بامداد روز دوشنبه ۷ تیر آتش گرفت. مردم برای خاموش کردن آتش وارد عمل شده‌اند.

جنگل‌های منطقه پس‌آخور بخش الوار گرمسیری در کنار منطقه دشت لاله در شمال استان خوزستان از بامداد روز دوشنبه ۷ تیر آتش گرفت. مردم برای خاموش کردن آتش وارد عمل شده‌اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) این آتش‌سوزی را شدید توصیف کرد، طوری که زبانه‌های آتش از فواصل دور در این منطقه جنگلی قابل مشاهده است.

در حالی‌که تجهیزات کافی برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع اندیمشک وجود ندارد، مردم منطقه برای خاموش کردن آتش وارد عمل شده‌اند.

در سال‌های اخیر آتش‌سوزی خسارات جبران ناپذیری به درختان بلوط این منطقه وارد کرده است. افزون بر یک هزار هکتار از جنگل‌های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه‌های گیاهی ‏نادر هستند در سال‌های گذشته در آتش سوخت.

در این منطقه درختان بلوط، کیکم، بن، زاکزالک و انجیر وجود دارد و هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت وارده منتشر نشده است.

اندیمشک ۸۰ هزار هکتار جنگل دارد که به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات این جنگل‌ها در معرض نابودی ناشی از آتش سوزی قرار دارند.

جنگل‌های تنگ‌بلاغی و مراتع مشجر شهرستان پاسارگاد، واقع در استان فارس نیز ۱۹ خرداد دچار حریق شد و تا ۲۱ خرداد در آتش سوخت.

در ایران شمار آتش‌سوزی جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است با این حال سازمان‌های دولتی امکانات لازم را برای خاموش کردن آتش در اختیار ندارند.

مساحت جنگل‌های ایران بین ۱۱ تا ۱۴ میلیون هکتار برآورد شده است. مسئولان سازمان جنگل‌ها می‌گویند در یک دهه گذشته بیش از ۱۴‌هزار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران رخ داده که در مجموع به ۱۵۰ هزار هکتار از سطح عرصه‌های طبیعی کشور خسارت وارد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.