ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه: حرف‌های شیخ نصرالله جای بهانه‌تراشی ندارد

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران می‌گوید سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان در باره تامین بودجه و موشک این گروه از سوی ایران، گزگی به دست غرب و اسرائیل نخواهد داد.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران می‌گوید حرف‌های اخیر شیخ حسن نصرالله در باره تامین بودجه و موشک حزب‌الله از سوی ایران، گزگی به دست غرب و اسرائیل نخواهد داد و جای نگرانی نیست.

نصرالله چند سال قبل نیز در یک ویدئو کنفرانس گفته بود بازسازی منطقه تخریب شده جنوب لبنان در جنگ با اسرائیل با هزینه جمهوری اسلامی و کمک خامنه‌ای انجام شد.

دو روز پس از سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر حمایت‌های مالی و موشکی ایران از این گروه، رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، طی توضیحاتی کوشید موضوع را امری بدیهی و مسبوق به سابقه جلوه دهد.

حسن نصرالله در مراسم چهلم مصطفی بدرالدین فرمانده کل شاخه نظامی حزب‌الله، با اشاره به تحریم‌های مالی آمریکا علیه حزب‌الله لبنان گفته بود: «بودجه حزب‌الله از ایران می‌رسد... پول از ایران می‌رسد، مانند موشک‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم. از حضرت امام خامنه‌ای، دولت ایران و رئیس جمهور آن به خاطر حمایت بی‌دریغ از ما در سال‌های گذشته تشکر می‌کنیم. ما حقوق آنها را می‌پردازیم و مشکلی در این زمینه نداریم.»

رمضان شریف در توجیه حرف‌های سیدحسن نصرالله یادآوری کرده که پشتیبانی جمهوری اسلامی از فلسطین بارها به صورت شفاف اعلام شده و بیان صحبت‌های نصرالله جای نگرانی ندارد: «صهیونیست‌ها و غربی‌ها تا امروز هر کاری از دست‌شان بر می‌آمد علیه ایران و انقلاب اسلامی انجام داده‌اند و نباید از بهانه‌تراشی‌ها نگران بود.»

شریف به خبرگزاری ایسنا گفته که حرف‌های نصرالله چیز تازه‌ای نیست و گزکی به دست اسرائیل و غرب نمی‌دهد: « اسرائیل و متحدان غربی و عربی آن به اندازه کافی در باره حمایت جمهوری اسلامی از حماس پافشاری کرد‌ه‌اند... در مذاکرات هسته‌ای و برجام هم تلاش بسیاری علیه جمهوری اسلامی کردند که در حوزه موشکی ادامه دارد اما حرفهای نصرالله بهانه بیشتری به دست آنها نمی‌دهد.»

او دلایل علنی کردن حمایت ایران از حماس توسط حسن نصرالله را نیز به ایجاد پشتگرمی برای نیروهای خط مقدم و پیام به سعودی‌ها ربط داده است.

یک سازمان تروریستی

حزب‌الله لبنان که بازوی تشکیلاتی سپاه پاسداران و شعبه‌ای از جمهوری اسلامی در منطقه شناخته می‌شود، ماه مارس ۲۰۱۶ از سوی شورای همکاری خلیج فارس به عنوان سازمانی تروریستی درجه‌بندی شد. آمریکا نیز این گروه را تروریستی می‌خواند اما اتحادیه اروپا تنها شاخه نظامی آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی وارد کرده است.

۱۵ آوریل  ۲۰۱۶ نیز دولت امریکا مصوبه کنگره درباره تحریم مالی حزب الله لبنان و مؤسسات وابسته به آن را اجرائی کرد. به دنبال آن در ۱۷ مه اتحادیه بانک‌های لبنان این مصوبه را به اجرا گذاشت و ده‌ها مؤسسه مالی وابسته به حزب الله و هزاران نفر از نزدیکان این حزب را تحریم مالی کرد.

حزب‌الله متحد استراتژیک ایران در معادلات منطقه‌ای است و شبه‌نظامیان این گروه در کنار نیروهای سپاه قدس در سوریه برای حفظ بشار اسد می‌جنگند. در جنگ یمن نیز حزب‌الله در کنار ایران و حوثی‌ها قرار دارد. میزان کمک‌های مالی و لجستیک جمهوری اسلامی به حزب‌الله محرمانه است. سپاه پاسداران نیز ادعا می‌کند که تنها نقش آموزش نیروهای حزب‌الله را بر عهده دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جوان

    اگر رغب و امریکا و حتی چی و روسیه تحریمهای جدید و شدیتر علیه این ظنام و گورهک ترویستی خزب الهه نکنند خیانت به امنیت کشورهای خود مردنده اند و د راینده میرث درادن حربی شان مغضوب مردم خاند شد.