ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرد و غبار شدید در قصرشیرین

گرد و غبار در قصرشیرین، واقع در غرب کرمانشاه چنان شدید شده است که دید افقی را در این شهر مرزی به چهار هزار متر کاهش داده است.

گرد و غبار در قصرشیرین، واقع در غرب کرمانشاه چنان شدید شده است که دید افقی را در این شهر مرزی به چهار هزار متر کاهش داده است.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) حیدر چوپانی، رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین به خبرنگار ایرنا گفت امروز، سه‌شنبه هشتم تیرماه میزان دید افقی در این شهرستان شش هزار متر از حد استاندارد هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

به‌گفته او دمای هوای امروز قصرشیرین نیز به ۴۵ درجه سلسیوس بالای صفر افزایش می‌یابد.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی گرد و غبار تا روز جمعه هفته جاری در برخی ساعات به صورت رقیق در آسمان این منطقه مرزی وجود خواهد داشت و در این مدت دمای هوا نیز به‌طور نسبی افزایش خواهد یافت.

از ساکنان قصرشیرین به‌ویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست شده تا به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین می‌گوید این شهر از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۵۲ روز درگیر پدیده گرد و غبار بود که این میزان در فروردین ماه ۹، اردیبهشت ماه ۱۶ روز، خرداد ماه ۲۲ روز و تیر ماه نیز پنج روز ثبت شده که این تهدیدی جدی برای سلامت ساکنان منطقه است.

این شهر در چند سال اخیر نیز درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.

قصرشیرین بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

حدود ۱۷ سال از هجوم موج‌های ریزگرد به جنوب و غرب ایران می‌گذرد. از آن زمان سال به سال بحران ابعاد تازه‌ای گرفته و حتی در ماه‌های اخیر استان‌هایی در مرکز و شمال ایران نیز شاهد ریزگردها بوده‌اند.

مقامات ایرانی می‌گویند کشورهای همسایه از جمله عراق در حل این مشکل همکاری نمی‌کنند. معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران گفته است که هیچ مسئولی نمی‌تواند قول بر طرف شدن مشکل گرد و غبار و ذرات معلق را بدهد و بهتر است مردم با این مشکل کنار بیایند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    در ساله ۱۳۶۴ در منطقه قصر شیرین در حال گذراندن دوره سربازی بودم، و برای اولین بار شاهد این پدیده عجیب بودم. آن را گرد و خاک معلق نامیدیمش.