ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عاملان حملات انتحاری به فرودگاه استانبول ازبک و اهل چچن بودند»

دو روز پس از انفجارهای انتحاری در فرودگاه آتاتورک استانبول رسانه‌های ترکیه هویت سه مهاجم را منتشر کردند. پلیس ترکیه ۱۳ مظنون، از جمله سه خارجی را بازداشت کرد. شمار قربانیان انفجارهای استانبول به ۴۳ نفر رسید.

چگونگی عملیات تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول دو روز پس از این حملات روشن شد. پلیس ترکیه در این پیوند ۱۳ مظنون، از جمله سه خارجی را بازداشت کرد.

شمار کشته‌شدگان انفجارهای انتحاری در فرودگاه آتاتورک استانبول به ۴۳ نفر رسید.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در روز پنج‌شنبه ۳۰ ژوئن / ۱۰ تیر، در عملیات تروریستی فرودگاه استانبول، ابتدا سه عامل انتحاری با شلیک رگبار گلوله خارج از فرودگاه وحشت و هرج و مرج ایجاد کردند و سپس دو تن از آن‌ها وارد سالن فرودگاه شدند و در آن‌جا خود را منفجر کردند. نفر سوم در ورودی فرودگاه خود را منفجر کرد.

شمار کشته‌شدگان این رویداد روز پنج‌شنبه به ۴۳ نفر رسید که ۱۹ نفر آن‌ها خارجی هستند. در مجموع ۲۳۹ نفر زخمی شدند.

مسئولیت این عملیات را کسی برعهده نگرفته است اما افکان علا، وزیر کشور ترکیه روز پنج‌شنبه در پارلمان این کشور گروه «دولت اسلامی» (داعش) را عامل آن دانست.

یک مقام دولتی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت سه عامل حملات انتحاری روس، ازبک و قرقیزی بودند.

بر اساس گزارش روزنامه «ینی شفق» سازمان‌دهنده این عملیات فردی به نام احمد چاتایف است. چاتایف اهل چچن از جمهوری خودمختار داغستان و از فرماندهان داعش به‌شمار می‌رود که مسئول آموزش جهادگران روس‌تبار است. او توسط روسیه نیز تحت تعقیب قرار داشت.

روزنامه «حریت» نیز نوشته است یکی از عاملان انتحاری عثمان وادینوف نام دارد که اهل چچن است و از رقه سوریه به ترکیه آمده بود. دو مهاجم دیگر از قرقیزستان و ازبکستان بوده‌اند.

در ارتباط با پرونده حملات تروریستی به فرودگاه استانبول، پلیس ترکیه روز پنج‌شنبه ۱۳ نفر را که سه نفر از آن‌ها خارجی بودند، در استانبول بازداشت کرد. این عملیات در ۱۶ منطقه شهر انجام شده است.

پلیس ضدتروریست همزمان بامداد پنج‌شنبه در شهر ازمیر ۹ نفر را بازداشت کرد که گفته‌ می‌شود با اعضای داعش در سوریه در ارتباط بوده‌اند. آن‌ها متهم به کمک‌های مالی و جلب نیرو به داعش شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رها

    تا وقتی که همه دنیا فکر میکنه که مرگ برا همسایه خوبه ، این وضعیت ادامه داره و گسترش پیدا میکنه متاسفانه

  • شهروند

    چندین سال است که ترکیه تروریست های قفقاز و اسیای میانه را در اردو گاه های خود تعلیم میدهد و حالا دودش به چشم خودش رفته.