ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران واردات خودروهای ساخت آمریکا  را به مناطق آزاد ممنوع کرد

در ابلاغیه دبیر شورای مناطق آزاد مبنای ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی به ایران، سخنان علی خامنه‌ای در دیدار دو ماه پیش با کارگران عنوان شده است.

اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهوری ایران و دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ابلاغیه‌ای واردات خودروهای ساخت آمریکا را به مناطق آزاد تجاری ایران ممنوع اعلام کرد.

عکس از آرشیو - ورود خودروهای ساخت آمریکا به ایران بر مبنای سخنان علی خامنه‌ای ممنوع شد

خبرگزاری فارس، شنبه ۱۲ تیر گزارش داد که بر اساس این ابلاغیه که در نهم تیر به امضاء ترکان رسید، مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد را موظف شدند که از ورود خودروهای سواری ساخت آمریکا «خودداری کنند».

در این ابلاغیه، ترکان نوشت سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار کارگران در اردیبهشت سال جاری مبنای این تصمیم‌گیری است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در هشتم اردیبهشت در دیدار جمعی از کارگران گفته بود که «خود آمریکایی‌ها رغبتی به خرید این خودروها ندارند، حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی آمریکا، خودرو وارد کنیم؟»

در پی اظهارات علی خامنه‌ای مجوز ورود خودروهای ساخت شرکت شورولت لغو و این خودروها از سامانه ثبت سفارش واردات کالای ایران حذف شد.

این خودروها اغلب از برخی کشورهای آسیایی از جمله کره جنوبی به ایران وارد می‌شد.

در این ابلاغیه «مصرف زیاد» و «سنگین بودن» این خودروها از دیگر دلایل ممنوعیت ورود آنها بیان شده است.

دولت ایران  در سال‌های اخیر سعی داشته از ساخت خودروهای داخلی حمایت کند. به‌رغم حمایت ویژه دولت از خودروسازان، رشد صنایع خودرویی ایران همچنان منفی است. گزارش‌های رسمی  بیانگر کاهش ۱۵.۶ درصدی تولید شرکت‌های خودروساز در سال گذشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.