ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهپیمایی در مرکز لندن علیه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

هزاران معترض با شعار «Bremain» و «ما ۴۸ درصد هستیم» علیه برکسیت راهپیمایی کردند. جرمی کوربین نیز در این تظاهرات سخنرانی کرد. معترضان به رای پارلمان این کشور امیدوارند.

هزاران نفر از حامیان بقای بریتانیا در اتحادیه اروپا روز شنبه دوم ژوئیه/۱۲ تیر، علیه رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نتیجه همه‌پرسی هفته گذشته دست به تظاهرات زدند، نتیجه‌ای که بریتانیا را به هرج و مرج سیاسی کشانده است.

پس از همه پرسی برکسیت در بریتانیا تنش‌های سیاسی بالا گرفته است/ تظاهرات هزاران نفر در لندن-عکس از afp

به گزارش رویترز، معترضان امیدوارند تا با بر پایی چنین اقداماتی مانع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شوند.

در همه پرسی هفته گذشته که در سراسر بریتانیا برگزار شد ۵۲ درصد مردم به خروج بریتانیا رأی دادند، درحالی  که بیش از ۶۰ درصد از ساکنان لندن رای به باقی ماندن در اتحادیه اروپا دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اغلب معترضان به نتیجه همه‌پرسی جوان هستند و پرچم‌های اتحادیه اروپا را با خود به همراه دارند. همچنین معترضان با در دست داشتن بنرهایی با شعارهایی از قبیل،«من با اتحادیه اروپا می‌مانم» و «Bremain به معنی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا» و «ما ۴۸ درصد هستیم» نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اعتراض می‌کنند.

در همه پرسی «برکسیت» سن بیش از ۷۵ درصد از افرادی که به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا رای دادند بین ۲۰ تا ۳۰ سال بود. به زعم بسیاری از کارشناسان، در نهایت این افراد سالخورده بودند که نتیجه‌ای را برای بریتانیا رقم زدند که خود شاهد آن نخواهند بود.

جرمی کوربین نیز با حضور در میان معترضان، علیه خروج این کشور از اتحادیه اروپا سخنرانی کرد/ عکس از afp

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا نیز با حضور در میان معترضان، علیه خروج این کشور از اتحادیه اروپا سخنرانی کرد.

ناتانیل سامسون ۲۵ ساله درباره علت حضورش در تظاهرات می‌گوید: «من درباره آینده خود عمیقاً  سردرگم هستم. ما در تظاهرات شرکت می‌کنیم تا نارضایتی خود را اعلام کنیم و نشان دهیم که  بی سر و صدا و به آرامی نتیجه همه پرسی را قبول نمی‌کنیم.»

کایرن مک درموت، یکی از سازمان‌دهندگان اصلی تظاهرات امروز نیز گفت: «ما  تنها می‌توانیم با امتناع از پذیرش همه‌پرسی برکسیت، مقابل نتیجه آن بایستیم و در نهایت انگشت‌مان را از روی دکمه «خود تخریبی»  برداریم.»

به گفته کایرن مک درموت، دست آخر این پارلمان بریتانیا است که باید درباره خروج از اتحادیه اروپا تصمیم نهایی بگیرد و نه همه‌پرسی.

ٖٖٖپس از رأی به خروج بریتانیا و اعلام استعفای دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از سمت خود، نبرد اساسی در حزب محافظه‌کار برای تصاحب این سمت جریان دارد و این حزب دچار شکاف عمیق شده است. از سوی دیگر بسیاری از اعضای پارلمان در حزب اصلی مخالف، حزب کارگر، نیز از پشتیبانی جرمی کوربین، رهبر حزب دست برداشتند و ۲۰ نفر از اعضای کابینه دولت سایه نیز استعفا دادند.

  • پرونده ویژه‌

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.