ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: مهاجرهای سوری می‌توانند شهروند ترکیه شوند

رئیس جمهوری ترکیه گفت که وزارت داخله این کشور در حال تدارک مقدمات امکان اعطای تابعیت ترکیه به مهاجران سوری است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که جمعیت چند میلیون نفری سوری که به ترکیه پناه آورده‌اند به زودی خواهند توانست برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنند.

عکس از آرشیو -اردوغان گفت که وزارت داخله ترکیه در حال تدارک مقدمات امکان اعطای تابعیت این کشور به مهاجران سوری است

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه، آنادولو، اردوغان عصر شنبه دوم ژوئیه/ ۱۲ تیر در سخنرانی خود در شهر کیلیس، در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه گفت که بسیاری از سوری‌ها که هم‌اکنون در ترکیه به سر می‌برند خواهان اخذ تابعیت این کشور هستند و وزارت داخله ترکیه در حال تدارک مقدمات آن است.

اردوغان گفت: «ما با کمک به این برادران و خواهران خود از طریق دفاتر ویژه وزارت داخله این شانس را می‌دهیم که شهروند ترکیه شوند».

مقامات ترکیه می‌گویند که نزدیک به دو میلیون و ۷۰۰ پناهجوی سوری در این کشور به سر می‌برند و دولت ترکیه آن‌ها را در کمپ‌های پناهندگی در شهرهای بزرگ این کشور پناه داده است.

بر پایه گزارش سازمان عفو بین‌الملل، ترکیه حدود ۲۶۴ هزار پناهجوی سوری را به اردوگاهی در جنوب کشور و در مرز سوریه منتقل کرده است. علاوه بر این وضعیت دو میلیون و ۴۸۰ هزار پناهجوی سوری و حدود ۴۰۰ هزار پناهجوی کشورهای دیگر نیز وخیم گزارش شده است.

پس از رایزنی‌های مقامات ترکیه با اتحادیه اروپا بر سر امضای توافقنامه مشترک درباره مسأله پناهجویان در ماه مارس ۲۰۱۶، دولت ترکیه تنها به پناهجویان سوری اجازه کار داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از اتباع سوری که در حال گریختن از داعش قصد ورود به ترکیه را داشتند به دست مرزبانان این کشور کشته یا زخمی شدند. سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید مرزبانان ترکیه بیش از ۶۰ شهروند سوری را در مرز ترکیه به ضرب گلوله کشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    شاید شخصی مثل اردوغان از اسرار پشت پرده خبر دار شده ، و الی این شخصیت کسی نیست که دلش به حال کسی بسوزد ، حتی مردم خودش . ( بر اساس محاسبات انجام شده، جذب پناهنده‌ها تا ۶۹ میلیارد یورو بدهی عمومی را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ افزایش می‌دهد، اما به موازات آن و طی همین مدت، فعالیت اقتصادی همین پناهنده‌ها موجب رشد تولید ناخالص داخلی تا ۱۲۶ میلیارد یورو می‌شود: نسبتی حدود دو برابر هزینه‌های انجام شده. بنیاد تنت (Tent) سازمانی غیردولتی که هدف آن کمک به انسان‌های دربه‌در (displaced) و ایجاد شبکه‌های اقتصادی است، در گزارش اخیر خود اعلام می‌کند: «یک یورو سرمایه‌گذاری در پذیرش پناهنده‌ها به دو یورو سود در عرض ۵ سال می‌‌انجامد.» ) چکیده مقاله - منبع رادیو زمانه : https://www.radiozamaneh.com/286497