ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو جابجایی دیگر در ستاد کل نیروهای مسلح

پس از کنار رفتن فیروزآبادی و انتصاب باقری، معاونان ستاد کل نیز تغییر کردند. دو چهره جنگ دیده جانشین رئیس ستاد کل و معاون هماهنگی ستاد شدند.

دو انتصاب دیگر در ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی صورت گرفت. عبدالرحیم موسوی به عنوان جانشین رئیس ستاد کل و علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده این ستاد شدند. غلامعلی رشید که تا کنون جانشین رئیس ستاد کل بود به به فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم منصوب شد. این قرارگاه طراحی و هماهنگی عملیاتی نیروهای مسلح را برعهده دارد.

حسن فیروزآبادی دکتر دامپزشک است و ۲۷ سال رئیس ستاد کل بود. فرمانده و معاونان جدید ستاد کل همگی تجربه جنگ دارند.

خبرگزاری تسنیم می‌نویسد عبدالرحیم موسوی سابقه ۹۶ ماه حضور مستمر در مناطق جنگی غرب و جنوب غرب در دوران جنگ هشت ساله را داشته و موسس و رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش بوده است.

این تغییرات چند روز پس از انتصاب محمدحسین باقری به جای حسن فیروزآبادی روی می‌دهند. همگی احکام به فرمان خامنه‌ای ابلاغ شده‌اند.

برخی تغییر فیروزآبادی را به مناسبات حسنه او با روحانی و حمایتش از برجام مربوط دانسته‌اند اما در یادداشت‌های رسانه‌های داخلی از جمله سایت تابناک آمده که فیروزابادی بیمار است و تحت درمان قرار دارد. روحانی با اهدای لوحی به فیروزآبادی از "همدلی آگاهانه" او با دولت تقدیر کرد.ه است.

خبرگزاری‌های تسنیم و فارس که به محافل نظامی و سپاهی نزدیکند، گزارش‌های ستایش‌آمیزی از زندگی و عملکرد باقری منتشر می‌کنند. مراسم معارفه و تودیع تازه‌واردان و رفتگان ستاد کل صبح سه‌شنبه ۱۵ تیر با حضور فرماندهان نظامی برگزار شد و تسنیم  نوشت: «جوان‌ترین سرلشگر ایران مقام خود را رسما تحویل گرفت.»

باقری گفته است مهم‌ترین وظیفه‌اش اجرای دستورات خامنه‌ای است: «ارتقای آمادگی‌های دفاعی و امنیتی و بالا بردن توانمندی نیروهای مسلح در برابر تهدیدات و ارتقای بسیج مردمی از مهم‌ترین برنامه‌های من خواهد بود. »

سایت "کلمه" رسانه حامیان میرحسین موسوی‌، در تحلیلی که ۱۱ تیر منتشر شد، تغییر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را اقدامی غیرعادی و مهم خواند و نوشت این تغییر ترکیب نیروهای نظامی را به ضرر دولت و به نفع تندروها بر هم می‌زند.

باقری ۵۵ ساله است. او دانشجوی پلی‌تکنیک تهران بوده و به گفته خودش پس از انقلاب فرهنگی و به خاطر حضور در عملیات سپاه در کردستان در سال ۵۸ وارد عرصه نظامی شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.