ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: اسرائیل با شهرک‌سازی‌های خود امکان صلح را از بین می‌برد

ایالات متحده اسرائیل را متهم کرد که با شهرک‌سازی‌های خود در مناطق فلسطینی، بخت دستیابی به صلح در خاورمیانه را نابود می‌کند.

ایالات متحده اسرائیل را متهم کرد که با شهرک‌سازی‌های خود در مناطق فلسطینی، بخت دستیابی به صلح در خاورمیانه را نابود می‌کند.

فرستاده سازمان ملل: شهرکسازی مانع صلح است

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن گفت جدیدترین پروژه ساختمان‌سازی اسرائیل بخشی از یک فرایند سیستماتیک مصادره زمین، توسعه شهرک‌سازی و قانونی کردن پایگاه‌های بیرونی است.

کربی افزود با این اقدامات چشم‌انداز راه حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیل و فلسطین از اساس تضعیف می‌شود.

دلیل این انتقاد جدید آمریکا به اسرائیل صدور مجوز خانه‌سازی‌های تازه در کرانه غربی رود اردن و شرق اورشلیم (بیت‌المقدس) از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل است.

آمریکا در خاورمیانه از سیاست و راه حل موسوم به «دو کشوری» بین اسرائیل و فلسطین پشتیبانی می‌کند و بارها گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی را مورد انتقاد قرار داده است.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا فروردین‌ماه سال جاری دولت اسرائیل را به‌دلیل رفتارش در بحران خاورمیانه مورد انتقاد قرار داد و گفت گاهی اوقات در واشنگتن نسبت به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بر سیاست‌های این کشور سرخوردگی غالب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    "آمریکا: اسرائیل با شهرک‌سازی‌های خود امکان صلح را از بین می‌برد" امکان صلح با ملتی ــــــ فلسطینیهاـــــ که میخواهد به ۱۴۰۰ سال قبل بر گردد و جز هواپیما ربائی، گروگانگیری، تروریسم ، تعصب و خرافات چیزی دیگری نمیداند با ملتی ـــــ اسرائیلیها ـــــ که مدرنترین دانش و تکنولوژی جهان را دارد امکان ندارد. نمونه بارز آن *** در دانمارک ـــــ که در حقیقت اشغالگر دانمارک هستند ـــــــ هستند که بیشترین خلافکاریها و تبهکاریها را مرتکب میشوند و میخواهند دانمارک را هم ۱۴۰۰ سال به عقب برانند و دانمارک جز دشمنی، تعصب، جنایت و تبهکاری چیز دیگری از آنها ندیده است.