ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفتاد سالگی سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه و ۱۰ نکته‌ کمتر شنیده شده درباره او

بازیگر فیلم‌های «راکی» هفتادسالگی‌اش را جشن می‌گیرد. روایت‌هایی کمتر شنیده شده از او : از کودکی توأم با خشونتش تا نخستین موفقیت‌ها و تابلوهای نقاشی‌اش.

بازیگر فیلم‌های «راکی» چهارشنبه ۱۸ تیر هفتادسالگی‌اش را جشن می‌گیرد.

ایرج ناظریان، بهرام زند، چنگیز جلیلوند، حسین عرفانی و منوچهر اسماعیلی در فیلم‌هایی مانند مجموعه راکی، فرار به سوی پیروزی، اولین خون و آدمکش‌ها به جای سیلوستر استالونه حرف زده‌اند.
۱۰ داستان کمتر شنیده شده درباره او را انتخاب کرده‌ایم:

پوزخند استالونه

سیلوستر استالونه پوزخند معروفش را مدیون روزی‌ست که به دنیا آمد. او را با فورسپس به دنیا آوردند و هنگام عمل اعصاب چهره او آسیب دید و عضلات صورتش فلج شد. به همین خاطر قدری من‌من‌کنان حرف می‌زند و همین هم تبدیل شد به یکی از ویژگی‌های او به عنوان بازیگر. این ویژگی را او مدیون اشتباه ماما در به کارگیری فورسپس است.

روزگار سخت کودکی

استالونه چند سالی را در یتیم‌خانه گذرانده است. پدر و مادر او با هم شدیداً اختلاف داشتند و از عهده بزرگ کردن او برنمی‌آمدند. «سیلوی» در آن سال‌ها فقط یک آرزو داشت: قهرمانی بشود با توانایی‌های سوپرمن. به همین دلیل هم از پنجره اتاقش خودش را پرت کرد پایین. او در دوران نوجوانی از ۱۴ مدرسه اخراج شد.

در سال‌های دهه ۱۹۷۰ سیلوستر استالونه فقیر بود. او که به پول نیاز داشت در یک فیلم پورن بازی کرد و برای این کار ۲۰۰ دلار مزد گرفت. با اولین موفقیتی که به دست آورد، این فیلم فراموش شد، اما پس از آنکه در سال ۱۹۷۶ نخستین فیلم مجموعه «راکی» به کارگردانی جان جی. آویلدسن به نمایش درآمد و شهرت استالونه عالمگیر شد، این فیلم پورن را هم مجدداً به بازار فرستادند.

موفقیت خیره‌کننده «راکی»

راکی موفقیت بزرگی بود. این فیلم در فهرست ۱۰۰ فیلم تأثیرگذار تاریخ سینما و در فهرست بر‌ترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینمای امریکا قرار گرفت.

استالونه فیلمنامه «راکی» را فقط در طی سه روز نوشت و به دلیل کمبود بودجه، فیلمبرداری از این فیلم هم فقط ۲۸ روز طول کشید. بسیاری از نقش‌های فرعی فیلم را بستگان استالونه به عهده گرفته‌اند. فرانک، برادر سیلوستر استالونه نقش یک نوازنده خیابانی را بازی می‌کند.

داستان یک سگ

استالونه با اولین پولی که در اثر فروش فیلمنامه «راکی» به دست آورد، سگش را که به خاطر فقر به ۵۰ دلار فروخته بود، از صاحب آن دوباره خرید. صاحب تازه که متوجه موفقیت استالونه شده بود، این سگ را به قیمت سه هزار دلار به او فروخت و با او شرط کرد که در فیلم «راکی» برای او نقشی را در نظر بگیرد.

یک بازیگر تنومند

سیلوستر استالونه ورزشکار و تنومند است. در مسابقه مچ‌اندازی در رویارویی با قهرمان این رشته مجروح شد و ۱۶۰ بخیه به مچ او خورد. در یکی از صحنه‌های راکی 4 در اثر ضربه‌ای که دولف لاندگرن، هم‌بازی سوئدی او به او زد، سر از بیمارستان درآورد. سر صحنه فیلم «یک بار مصرف‌ها» هم گردن او شکست.

انتظار می‌رود که چنین انسان تنومند و ورزشکاری سرمشق‌هایی داشته باشد در حد محمد علی، قهرمان فقید مشت‌زنی جهان. الگو و سرمشق استالونه اما لئوناردو داوینچی‌ست. او از ۵۰ سال پیش تاکنون نقاشی می‌کند و تابلو‌هایش خریداران زیادی دارد. قیمت تابلوهای او کمتر از ۵۰ هزار دلار نیست.

۲۰ کیلو اضافه وزن

استالونه از آن هنرپیشه‌هاست که برای ایفای نقشی که به عهده‌شان گذاشته‌اند از هیچ کاری فروگذار نیستند. برای بازی در «شهرک پلیس» می‌بایست ۲۰ کیلو وزن اضافه کند. او این کار را با خوردن شیرینی به انجام رساند.

جاذبه گردشگری


۷۲ پله‌ موزه هنر مدرن فیلادلفیا یکی از لوکیشن‌های فیلم «راکی» بود. این پله‌ها به پله‌های راکی شهرت پیدا کرده. بعد از نمایش راکی ۳، یک تندیس برنزی به ارتفاع ۳ متر از استالونه هم در این مکان قرار گرفته. بسیاری از گردشگران برای دیدن این مجسمه به موزه هنر مدرن فیلادلفیا می‌روند.

ضریب هوشی افسانه‌ای

بنیاد تیزهوشان «منسا» که در آمریکا و اروپا فعالیت می‌کند، ادعا کرده است که ضریب هوشی سیلوستر استالونه ۱۶۰ است. به این ترتیب می‌توان او را تیزهوش‌ترین بازیگر فیلم‌های حادثه‌ای در سینمای هالیوود نامید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.