ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسافران شمال در تونل کندوان مسموم شدند

به دنبال سفر شمار زیادی از شهروندان به سوی شمال ایران، شرایط حمل و نقل در جاده چالوس بحرانی شده و کسانی که در تونل کندوان در ترافیک مانده‌اند، به مسمومیت دچار شده‌اند.

به دنبال سفر شمار زیادی از شهروندان به سوی شمال ایران، شرایط حمل و نقل در جاده چالوس بحرانی شده و با توجه به ترافیک بسیار سنگین، حرکت خودروهایی که در داخل تونل کندوان مانده‌اند، با کندی بسیار زیادی انجام می‌شود. به همین دلیل برخی افراد در این تونل به دلیل کافی نبودن هوا و اکسیژن  به مسمومیت و مشکلات تنفسی دچار شده‌اند.

به دنبال این وضعیت، جاده چالوس از میدان امیرکبیر (کم و بیش از ابتدای آن) بسته شده است و امکان ورود به این جاده و حرکت به سمت شمال وجود ندارد.

مسافران و سرنشین‌های خودروهای گرفتار شده در تونل کندوان از این تونل خارج شده‌اند و سازمان راهداری و پلیس راهور اعلام کرده که تونل به طور کامل تخلیه شده و در حال حاضر هیچ مشکل و خطری مسافران جاده چالوس را تهدید نمی‌کند.

خبرگزاری فارس از قول عباس صفری، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، از ایجاد مشکل تنفسی برای تعدادی از مسافران مانده در تونل کندوان خبر داده و نوشته است که این افراد و به‌ویژه کودکان با تلاش ماموران راهداری به بیرون از تونل منتقل شده‌اند: «بیماران، کودکان و افرادی که مشکلات تنفسی داشته‌اند را به خارج از تونل هدایت کرده‌اند. خوشبختانه مشکل این افراد حاد نبوده و نیازی به اعزام به مراکز درمانی نبوده است.»

این مقام مسئول از شرایط ترافیکی جاده چالوس هم انتقاد کرده است: «ما با توجه به تجربه سال‌های گذشته این شرایط را پیش‌بینی کرده و تاکید داشتیم که تا پایان امشب بار ترافیکی بسیار زیادی در جاده چالوس شاهد خواهیم بود.

صفری گفته است که به دلایلی با پیشنهاد اداره‌کل راه و شهرسازی برای  یک طرفه شدن جاده چالوس تا بامداد پنج‌شنبه (از کرج به سمت استان مازندران)، موافقت نشده است: «متاسفانه به هشدارها توجهی نشد و امروز و به‌ویژه بعد‌از‌ظهر امروز ناگهان با ترافیک بسیار شدیدی در جاده چالوس به ویژه در محدوده تونل کندوان روبه‌رو شدیم.»

بر اساس گزارش‌ها برخی خودروها بیش از یک‌ ساعت در داخل تونل کندوان گرفتار ترافیک بوده‌اند.

تونل کندوان یکی از بلندترین تونل‌های ایران است که مشکل تهویه هوا دارد.

سایت خبرآنلاین هشدار داده بود که در صورت ادامه وضعیت حاکم بر ترافیک جاده چالوس، مردم با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

ترافیک در جاده چالوس از صبح روز چهارشنبه شانزدهم تیر ماه سنگین شده که به گزارش خبرگزاری مهر این وضعیت همچنان (تا شامگاه) حاکم است.

نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور نیروی انتظامی هم گفته است که ظرفیت محورهای شمالی به اندازه‌ای نیست که جوابگوی تعداد وسایل نقلیه حاضر باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • John Smith

    وقتی این گونه اخبار را میخوانم، به یاد این بیت حکیمانه از میرزاده عشقی می افتم: بعد از این بر وطن و بوم و برش باید رید بر چنین ملت و روح پدرش باید رید