ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست‌وزیر بعدی بریتانیا زن خواهد بود

نمایندگان حزب محافظه‌کار بریتانیا دو زن را به‌عنوان کاندیداهای رقابت‌ رهبری این حزب و همچنین رقابت‌ برای نخست‌وزیری بریتانیا انتخاب کردند.

نمایندگان حزب محافظه‌کار بریتانیا دو زن را به‌عنوان کاندیداهای رقابت‌های رهبری این حزب و همچنین رقابت‌ برای نخست‌وزیری بریتانیا انتخاب کردند.

ترزا می، وزیر کشور (چپ) و آندریا لدسام، وزیر مشاور انرژی (راست) دو کاندیدای رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا

روز پنجشنبه ۷ ژوئیه /۱۷ تیر، ترزا می، وزیر کشور و آندریا لدسام، وزیر مشاور انرژی، در دور دوم رأی‌گیری‌ها در بین قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار به عنوان دو کاندیدای اصلی رهبری این حزب انتخاب شدند.

ترزا می و آندریا لدسام به ترتیب با ۱۹۹ و ۸۴ رأی، نامزدهای اصلی رقابت برای جانشینی دیوید کامرون – نخست‌وزیر استعفاداده بریتانیا - شدند.

این یعنی که در ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ وقتی نتیجه جانشینی کامرون مشخص شود، نخست‌وزیر بریتانیا یک زن خواهد بود: دومین نخست‌وزیر زن بریتانیا پس از مارگرت تاچر.

ترزا می و آندریا لدسام مواضع مخالفی در برابر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا داشتند؛ لدسام موافق خروج و می‌ مخالف خروج و همراه کمپین دیوید کامرون بود.

تعداد رأی‌های این دو نامزد در مجلس عوام بریتانیا و در میان قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار، نشانه‌ای از نتیجه انتخابات نخست‌وزیری آتی نیست و تنها درجه حمایت همکاران‎شان را نشان می‌دهد. رأی اصلی را همه ۱۵۰ هزار نفر اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا در روز ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ خواهند داد.

در قوانین بریتانیا، اگر رهبر حزب حاکم  استعفا دهد، رهبری حزب تنها توسط اعضای همان حزب حاکم مشخص می‌شود و اوست که در نهایت نخست‌وزیر بریتانیا خواهد بود.

تا روز انتخابات ۹ سپتامبر، این دو کاندیدا فرصت تبلیغ انتخاباتی دارند.

در این دور از رأی‌گیری‌ها، مایکل گوو، وزیر دادگستری هم رقیب ترزا می و آندریا لدسام بود که با کسب ۴۶ رأی از رقابت‌های رهبری حزب محافظه‌کار حذف شد.

نخست‌وزیر بعدی بریتانیا راه دشواری پیش رو دارد. او باید مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا را هدایت کند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر مستعفی حزب حاکم محافظه‌کار گفته است که پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ۹ سپتامبر، دولت را در دوم اکتبر ۲۰۱۶ به جانشین خود می‌سپارد.

کامرون، یک روز پس از مشخص شدن نتیجه همه‌پرسی برکسیت استعفا داد. او رهبر حزب حاکم محافظه‌کار بود و اکنون با کناره‌گیری او رهبر بعدی توسط انتخابات درون‌حزبی مشخص خواهد شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.