ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان نظام پزشکی دستور پیگیری پرونده پزشکی عباس کیارستمی را داد

تشییع جنازه عباس کیارستمی روز یکشنبه ۲۰ تیرماه از خیابان حجاب، مقابل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود. سازمان نظام پزشکی دستور بررسی پرونده پزشکی او را داده است.

پیکر عباس کیارستمی که در پاریس درگذشت، امروز جمعه ۱۸ تیرماه به تهران می‌رسد و روز یکشنبه ۲۰ تیر تشییع خواهد شد. پزشکی قانونی دستور پیگیری پرونده پزشکی عباس کیارستمی را داده است.

مراسم وداع با کیارستمی در پاریس

پیش‌تر اعلام شده بود که پیکر او در مقابل موزه سینما، تشییع می‌شود و سپس در گورستان ترک مزرعه لواسان، دفن خواهد شد. اکنون اعلام شده که تشییع جنازه روز یکشنبه ۲۰ تیرماه از خیابان حجاب، مقابل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

رخشان بنی‌اعتماد سخنگوی «ستاد بدرقه و ادای احترام» به عباس کیارستمی اعلام کرده که این مراسم ساعت ۸:۳۰ صبح از مقابل ساختمان کانون آغاز خواهد شد و زمان پیش‌بینی شده برای آن یک ساعت است.

پس از مراسم، خاکسپاری عباس کیارستمی طبق وصیت این فیلمساز در لواسان صورت خواهد گرفت.

دستور رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی

رییس کل سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای به معاون و دادستان انتظامی نظام پزشکی برای پیگیری و رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی دستور داد.

در متن نامه دکتر علیرضا زالی، خطاب به معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی آمده است:

«نظر به اهمیت بررسی پرونده پزشکی ایشان و در راستای وظایف ذاتی سازمان نظام پزشکی به جنابعالی ماموریت داده می‌شود با استفاده از تمام ظرفیت و توان کارشناسی سازمان و  تشکیل تیم خبره به طور ویژه ضمن بررسی دقیق پرونده پزشکی آن مرحوم به ارائه گزارش در اسرع وقت مبادرت نمایید.»

رییس کل سازمان نظام پزشکی در زمان بستری بودن عباس کیارستمی، چند مرتبه به عیادت او رفته بود.

کیارستمی اسفند‌ ماه سال گذشته به دلیل مشکلات گوارشی که گفته می‌شد سرطان روده است، در بیمارستان بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت.

بنا بر برخی گزارش‌ها روند درمان کیارستمی در ایران به شکل مناسبی پیش نرفت و پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت. انتقال کیارستمی به پاریس به تصمیم خود او و برای تکمیل مراحل درمان بود.

روایت‌هایی که از روند نامناسب درمان او منتشر شد، باعث شده که کمپین‌هایی مجازی برای پیگیری امکان اشتباه پزشکی در مورد عباس کیارستمی تشکیل شود. عده‌ای نیز شروع به نوشتن روایت‌هایی از تجربه قصور پزشکی در ایران کرده‌اند.

در ماه‌های اخیر، اخبار و گزارش‌های متعددی درباره خطاهای پزشکی در ایران منتشر شده و این بار که نام یک  کارگردان برجسته سینما به موضوع پیوند خورده، حساسیت بیشتری برانگیخته شده است.

در همین زمینه حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم بزرگ‌داشت «عباس کیارستمی» در موزه سینما گفته: «اگر ثابت شود قصوری در پرونده پزشکی کیارستمی صورت گرفته، قطعا پیگری می‌شود.»

با یان حال، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و سرپرست تیم درمان عباس کیارستمی چندی پیش وجود قصور توسط پزشکان را در روند درمان این کارگردان مشهور ایرانی رد کرد.

عباس کیارستمی برای کارگردانی فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ نخل طلای جشنواره فیلم کن را به‌دست آورد. او تنها کارگردان سینمای ایران بود که موفق شد نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کند.

او در فهرست ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا که گاردین در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، در مقام ششم قرار گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.