ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جمعیت جهان به هفت میلیارد و ۴۴۰ میلیون نفر رسید

«بنیاد جمعیت جهان» مستقر در آلمان اعلام کرد که جمعیت جهان همچنان افزایش می‌یابد و در حال حاضر هفت میلیارد و ۴۴۰ میلیون نفر بر روی کره زمین به‌سر‌می‌برند.

«بنیاد جمعیت جهان» مستقر در آلمان اعلام کرد که جمعیت جهان همچنان افزایش می‌یابد و در حال حاضر هفت میلیارد و ۴۴۰ میلیون نفر بر روی کره زمین به‌سر‌می‌برند.

«بنیاد جمعیت جهان» در گزارشی که جمعه ۸ ژوئیه / ۱۸ تیر منتشر کرده، ضمن اعلام این خبر افزوده است، در هر ثانیه جمعیت جهان به‌طور متوسط به میزان ۲,۶ نفر در حال رشد است.

رشد جمعیت جهان به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه تا حدودی به دلیل بچه‌دار شدن‌های ناخواسته مشهود است. یک چهارم زنان و دختران در این کشورها به‌رغم آن‌که نمی‌خواهند بچه‌دار شوند، نمی‌توانند مانع از آن شوند. این افراد بیش از ۲۲۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند.

رناته بِر، مدیر «بنیاد جمعیت جهان» در این‌باره می‌گوید: «هر سال در کشورهای در حال توسعه ۷۴ میلیون بارداری ناخواسته وجود دارد، به‌ویژه به‌دلیل عدم آموزش و پیشگیری، و همچنین به‌دلیل آن‌که زنان و دختران از حقوق برابر برخوردار نیستند.»

او افزود: «تنظیم خانواده یک حق انسانی است. به‌ویژه باید به زنان جوان اجازه داده شود تا درباره این‌که چه زمان و چگونه بچه‌دار شوند و چند نوزاد به‌دنیا آورند خود تصمیم بگیرد.»

بر اساس این گزارش اگر زمین دهکده‌ای با ۱۰۰ نفر جمعیت باشد، ۶۰ نفر آن آسیایی، ۱۶ نفر آفریقایی و ۱۰ نفر اروپایی هستند. جمعیت این دهکده تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۳ نفر خواهد رسید که شامل ۷۳ آسیایی، ۳۳ آفریقایی و ۱۰ اروپایی خواهد بود. بدین ترتیب انتظار می‌رود نسبت جمعیت اروپایی‌ها و آسیایی‌ها کاهش یابد، در حالی که سهم آفریقایی‌ها از ۱۶ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نیمه

    موضع پیشگیری از بارداری یک طرف مجراست. طرف دیگر، مخالفت و مقاومت در برابر سقط جنین است. هر چند طبق گزارش هایی، برخی معتقدند جنین در روزهای اولیه اساسا فاقد ویژگی موجود مستقل زنده است و به قول برخی روح در آن دمیده نشده، با این وجود مخالفت با سقط هست، و خود افراد معتقدند نباید سقط کرد. بارداری ناخواسته، و تولد بچه ها این چنیین، از مشکلات جدی بشری شده. با افزایش روابط خارج از ازدواج رسمی/بخصوص در جوامع موسوم به اسلامی و شرقی، که دو طرف هنوز آمادگی ازدواج رسمی یا ایفای نقش والدین ندارند! افراد ناچار به انتخاب سقط جنین یا ازدواج اجباری قرار می دهد!