ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر رفاه دولت نهم: باعث و بانی فتنه ۸۸ خود احمدی‌نژاد بود

وزیر مستعفی دولت احمدی‌نژاد از اختلاف او با رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت و احمدی‌نژاد را مسبب اعتراضات سال ۸۸ دانست. کاظمی گفت که در این باره با لاریجانی صحبت کرده بود.

پرویز کاظمی، وزیر رفاه دولت نهم و اولین وزیر جدا شده از کابینه محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران گفت که احمدی‌نژاد در دوره دوم ریاست جمهوری خود تغییر کرد و «خودش باعث و بانی فتنه ۸۸ بود».

عکس از آرشیو - پرویز کاظمی، وزیر مستعفی دولت احمدی نژاد، او را «باعث و بانی فتنه ۸۸» دانست

کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، که شنبه ۱۹ تیر منتشر شد درباره تغییر روش احمدی‌نژاد در دوره دوم ریاست جمهوری او و اختلافاتش با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفت و او را در به وجود آمدن اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ مقصر دانست.

وزیر رفاه دوره اول ریاست جمهوری احمدی‌نژاد گفت که دو روز پیش از برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ با علی لاریجانی، رئیس مجلس هشتم دیدار کرده و درباره روی کار آمدن دوباره احمدی‌نژاد هشدار داده بود.

او گفت: «گفتم که اگر ایشان مجددا روی کار بیاید کشور خسارتی می‌بیند که قابل جبران نیست. اگر آمریکا و اسرائیل قصد تضعیف جمهوری اسلامی را دارد ایشان همه کارها را در این راستا انجام می‌دهد».

کاظمی با بیان این که احمدی‌نژاد در دوره دوم ریاست جمهوری «مقابل» رهبر جمهوری اسلامی ایران ایستاد و«هیچ وقت و هیچ جا از فتنه صحبت نکرده و نمی‌کند» گفت: « اگر دقت کنیم می‌بینیم چون او خودش باعث و بانی فتنه ۸۸ بود».

علی خامنه‌ای به اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۸۸ «فتنه» می‌گوید و بار دیگر به تازگی تأکید کرد که نسبت به آن «حساس» است.

کاظمی گفت که به لاریجانی پیشنهاد کرده بود که به عنوان رئیس قوه مقننه از انتخاب مجدد احمدی‌نژاد جلوگیری کند و لاریجانی در پاسخ گفته «من نمی‌دانم این چه پدیده ای است که نمی‌توانیم کنترلش کنیم».

احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم، در دوران ریاست جمهوری خود تجربه اعتراضات گسترده مردمی، دانشجویی و کارگری را داشت. در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، مخالفان او اعتراضات بزرگی را سازمان دادند که جنبش سبز نام گرفت.

وزیر رفاه دولت نهم اضافه کرد که پیش از مناظره‌های انتخاباتی در سال ۸۸ به میرحسین موسوی، درباره اتهاماتی که احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی ممکن است به او نسبت دهد «پیغام» داده بود.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین انتخابات شوراهای شهر و روستا اواخر بهار سال ۹۶ برگزار خواهد شد.

نزدیکان احمدی‌نژاد می‌گویند که او قصد دارد بار دیگر نامزد ریاست جمهوری شود و در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد. با وجود اینکه احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر در شهرهای مختلف ایران سخنرانی کرده است، تاکنون درباره شرکت در این انتخابات صحبت نکرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میرضا رضا

    بله بله بله!!! و اینجانب هم هیتلرم که هنوز در حیاتم ؛ فارسی آموخته و بهیچوجه هم در فتنه جنگ جهانی دوم نقشی ایفا نکردم!!!