ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی برگزار شد

معاون وزارت بهداشت گفت که خانواده کیارستمی می‌توانند در جلسات بعدی کمیسیون رسیدگی به پرونده پزشکی او شرکت کنند.

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت از برگزاری اولین جلسه کمیسیون رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی خبر داد.

پرونده پزشکی عباس کیارستمی در کمیسیون ویژه متشکل از اساتید پزشکی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه که شنبه ۱۹ تیر در سازمان نظام پزشکی ایران تشکیل شد، رئیس کل و مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، معاون انتظامی و دادستانی سازمان نظام پزشکی، معاون حقوق بشر و بین‌الملل وزیر دادگستری، قائم مقام معاون انتظامی و قائم مقام دادستان انتظامی  ایران شرکت داشتند.

به گفته حریرچی در این جلسه روند بیماری کیارستمی و اقدامات درمانی که برای او صورت گرفته بررسی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت که در این جلسه تصمیم بر این شد که در اسرع وقت اصل تمامی اوراق بالینی پرونده کیارستمی از بیمارستان جم و آراد دربافت و در اختیار دادسرا و کمیته ویژه کارشناسی قرار گیرد.

کیارستمی اسفند‌ ماه سال گذشته به دلیل مشکلات گوارشی که گفته می‌شد سرطان روده است، در بیمارستان‌های جم و آراد بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت.

بنا بر برخی گزارش‌ها روند درمان کیارستمی در ایران به شکل مناسبی پیش نرفت و او پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت.

جمعی از نزدیکان و دوستداران او قصور در روند درمان کیارستمی را دلیل مرگ او می‌دانند و خواستار رسیدگی به پرونده پزشکی او شده‌اند.

حریرچی گفت که کمیسیون ویژه‌ای با حضور اساتید پزشکی برای بررسی پرونده درمانی کیارستمی تشکیل شده و پس از مطالعه پرونده پزشکی او که قرار است از فرانسه ارسال شود، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد گرفت.

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت که خانواده کیارستمی می‌توانند در جلسات بعدی این کمیسیون شرکت کنند.

پیکر کیارستمی شامگاه جمعه ۱۸ تیر وارد ایران شد. پیشتر پزشکی قانونی دستور پیگیری پرونده پزشکی او را داده بود. قرار است پیکر این سینماگر یکشنبه ۲۰ تیر در لواسان به خاک سپرده شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.