ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۲۷۲ تن در درگیری‌های دو روز گذشته در سودان جنوبی کشته شدند

این درگیری‌ها در نزدیکی محل دیدار سالوا کِر، رئیس جمهوری و ریک ماچار، معاون رئيس جمهوری و رهبر شورشیان در پایتخت این کشور آغاز شده است. نبرد سنگینی در سراسر سودان جنوبی در حال شعله‌ورشدن است.

منابع دولتی در سودان جنوبی می‌گویند بیش از ۲۷۲ تن در جریان درگیری‌ میان جناح‌های رقیب در دو روز گذشته در جوبا، پایتخت این کشور کشته شدند.

روزنامه‌نگاران در محل دیدار سالوا کِر، رئیس جمهوری و ریک ماچار، رهبر شورشیان، جایی که درگیری‌ها آغاز شد/عکس از afp

به گزارش خبرگزاری رویترز، دست‌کم ۳۳ غیر نظامی نیز در جریان این درگریری‌ها جان خود را از دست دادند و نبرد سنگینی در سراسر سودان جنوبی در حال شعله‌ورشدن است.

این درگیری‌ها از عصر روز جمعه هشتم ژوئیه/ ۱۸ تیر در نزدیکی محل دیدار سالوا کِر، رئیس جمهوری و ریک ماچار، معاون رئيس جمهوری و رهبر شورشیان در پایتخت این کشور آغاز شده است.

سالوا کِر و ریک ماچار از علت درگیری بین نیروهای هوادار خود ابراز بی‌اطلاعی کرده و خواستار حفظ آرامش شدند.

سودان جنوبی از دسامبر سال ۲۰۱۳ که درگیری‌ها میان نیروهای دولت سالوا کر و شورشیان وفادار به ریک ماچر در اطراف جوبا بالا گرفت، به صحنه نزاع و خشونت‌های مرگبار بدل شده است. در پی این خشونت‌ها بیش از دو میلیون نفر در سودان جنوبی آواره شدند.

سالوا کِر، رئیس جمهور سودان جنوبی اوایل سال ۲۰۱۵ و پس از دو سال جنگ داخلی در نهایت ریک ماچار، رقیبش را به عنوان معاون رئیس جمهوری منصوب کرد

سالوا کِر، رئیس جمهور سودان جنوبی اوایل سال ۲۰۱۵ و  پس از دو سال جنگ داخلی در نهایت ریک ماچار، رقیبش را به عنوان معاون رئیس جمهوری منصوب کرد. با این حال نیروهای هوادار دو رقیب سابق همچنان در نبرد با یکدیگر به سر می‌برند.

بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، دو روز پیش نسبت به آغاز مجدد درگیری‌های در سودان جنوبی هشدار داد و از رهبران این کشور خواست به توافق آتش بس در  ماه اوت گذشته متعهد باشند.

سودان جنوبی در ژوئیه پنج سال پیش استقلال خود را رسماً اعلام کرد و از بخش شمالی جدا شد.

بیشتر بخوانید:
https://www.radiozamaneh.com/117857

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.