ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه مصر در سفر به تل‌آویو با نتانیاهو دیدار کرد

این اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه مصری به اسرائیل پس از گذشت نزدیک به یک دهه است. سامح شکری در این سفر بر لزوم تشکیل دو دولت مستقل فلسطین و اسرائیل تأکید کرد.

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در سفر خود به اسرائیل گفت که کشورش هم‌چنان به تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل تأکید دارد.

عکس از آرشیو - سامح شکری وزیر خارجه مصر به اسرائیل سفر کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شکری عصر یکشنبه ۱۰ ژوئیه/ ۲۰ تیر وارد تل‌آویو، پایتخت اسرائیل شد و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

این اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه مصری به اسرائیل پس از گذشت نزدیک به یک دهه است.

وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو تأکید کرد که کشورش هم‌چنان حامی «ثابت قدم و تزلزل ناپذیر» راه حل تشکیل دو دولت برای پایان دادن به مسأله فلسطین و اسرائیل است.

شکری ماه گذشته به نوار غزه رفته بود و با محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین دیدار کرده بود.

مصر و اردن تنها دو کشور در خاورمیانه هستند که با اسرائیل صلح کرده‌اند. دولت اسرائیل نیز به طور ضمنی از روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر حمایت کرد.

نتانیاهو نیز در این کنفرانس خبری اردن و مصر را به عنوان الگو معرفی کرد و خطاب به فلسطینیان گفت: «دنباله‌روی نمونه‌های بی‌پروایی چون مصر و اردن باشید و با ما مستقیماً وارد مذاکره شوید».

قرار است وزیر امور خارجه مصر در این سفر، علاوه بر مسأله فلسطین، درباره مسائل امنیتی منطقه و نیز هماهنگی برای انتقال لاشه هواپیمای مصری که در سواحل اسرائیل سقوط کرد با مقامات اسرائیل به بحث و گفت و گو بنشیند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.