ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجارهای فرودگاه استانبول: چند مظنون دیگر بازداشت شدند

با بازداشت‌های اخیر، تعداد مظنونانی که در رابطه با انفجارهای انتحاری فرودگاه آتاتورک استانبول دستگیر شدند به ۳۷ نفر رسید. ترکیه این حملات را کار داعش می‌داند اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را نپذیرفته است.

دو هفته پس از حملات تروریستی به فرودگاه آتاتورک ترکیه هفت مظنون دیگر در این رابطه دستگیر شدند. هنوز روشن نیست که چه کسانی پشت انفجارها قرار داشتند.

خبرگزاری دولتی آناتولی به‌نقل از منابع دادگستری ترکیه نوشته است که اتهام افراد بازداشت‌شده عضویت در یک گروه تروریستی و کمک به کشتار عنوان شده است.

بدین ترتیب در ارتباط با انفجارهای فرودگاه آتاتورک استانبول تاکنون در مجموع ۳۷ نفر بازداشت شده‌اند.

مسئولان دولت ترکیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) را مسئول حملات تروریستی ۲۸ ژوئن / ۸ تیرماه به فرودگاه استانبول می‌داند که در آن ۴۵ نفر کشته شدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که نحوه این حملات شبیه به دیگر عملیات داعش است. با این حال به‌طور رسمی هنوز کسی مسئولیت انفجارها را نپذیرفته است.

در این حملات سه نفر در بخش بین‌المللی فرودگاه آتاتورک به‌شکل انتحاری خود را منفجر کردند. به‌گفته دولت ترکیه سه عامل این حملات از روسیه، ازبکستان و قرقیزستان بوده‌اند.

در پایان هفته گذشته نیز در یک عملیات پلیس ترکیه در منطقه غرب استانبول شش مظنون همکاری با داعش بازداشت شده بودند.

خبرگزاری دوغان گفته است عملیات جدید پلیس ترکیه در منطقه بشیکتاش انجام شده است. پیش از این، بازداشت ۳۰ نفر دیگر گزارش شده بود که ۱۰ نفر از آن‌ها روس‌تبار هستند.

همزمان ارتش ترکیه بمباران مواضع احتمالی داعش در سوریه را شدت بخشیده است. به‌گفته فرماندهی کل ارتش ترکیه شامگاه شنبه ۹ ژوئیه / ۱۹ تیر، مواضع اصلی و پناهگاه‌های داعش در منطقه «دابق» سوریه هدف شلیک خمپاره قرار گرفتند.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا در این عملیات شرکت کردند. ارتش ترکیه می‌گوید در جریان این حملات ۸ نفر از نیروهای داعش کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.