ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی: چهار میلیارد تومان از حقوق‌های نامتعارف بازپس گرفته شد

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران اعلام کرد که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در موضوع حقوق‌های نامتعارف به او گفته‌اند «بدون سر و صدا» چهار میلیارد تومان از این حقوق‌ها پس گرفته شده است. او گفت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درمورد ریشه‌یابی موضوع حقوق‌های نامتعارف طرحی تدوین کرده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران اعلام کرد که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در موضوع حقوق‌های نامتعارف به او گفته‌اند «بدون سر و صدا» چهار میلیارد تومان از این حقوق‌ها پس گرفته شده است. او گفت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درمورد ریشه‌یابی موضوع حقوق‌های نامتعارف طرحی تدوین کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، علی لاریجانی سه‌شنبه ۲۲ تیر در نشست مجلس گفت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور درباره حقوق‌های نامتعارف به او نامه نوشته‌ و ضمن ارائه موارد تخلف گفته‌اند که «چهار میلیارد تومان را از این افراد پس گرفتیم ولی سروصدا نکردیم.»

او گفت این نامه را به کمیسیون اصل ۹۰ فرستاده که کمیسیون نیز موضوعات را به وزارت اقتصاد و دارایی انتقال داده است.

لاریجانی افزود سازمان بازرسی کل کشور همچنین گزارش‌هایی به قوه مجریه داده است که در چه تاریخ‌هایی و در مورد کدام یک از بانک‌ها حقوق‌های آن‌چنانی گرفته‌اند اما به این گزارش‌ها توجهی نشده است.

فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات ایران یکشنبه ۱۹ تیر از تشکیل ۱۲۳ پرونده در ارتباط با مسأله «دستمزدهای نجومی» به ارزش ۵۹ هزار میلیارد ریال خبر داده بود.

دادستان دیوان محاسبات ایران گفته بود مجموع مبلغ دستمزدهای نامتعارف نزدیک به شش هزار میلیارد تومان است.

رئیس مجلس همچنین از تدوین طرحی از سوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد ریشه‌یابی موضوع حقوق‌های نامتعارف و ساماندهی آن خبر داد و گفت: «گزارش‌های جدیدی هم از بخش‌های نظارتی درمورد اقدامات انجام شده به مجلس ارائه شده است.»

او از جزئیات طرح کمیسیون اصل ۹۰ مجلس چیزی نگفت.

رسوایی فیش‌های حقوقی از زمستان سال گذشته پس از افشای میزان دریافتی مدیران بیمه ایران آغاز شد و در یک ماه گذشته شدت گرفته است. افشای فیش‌های حقوقی تاکنون به برکناری مدیر بیمه ایران، مدیران عامل بانک‌های ملت، رفاه کارگران و مهر و همچنین اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی منجر شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز از اسحاق جهانگیری، معاون اول خود خواست تا همه موارد تخلف و هرگونه سوء استفاده در زمینه حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران شناسایی شده و وجوهی که به ناحق پرداخت شده مسترد شوند و مدیران متخلف نیز عزل شوند.

جهانگیری هفته گذشته گزارش اولیه کمیته ویژه بررسی این موضوع و راه‌کارهایی برای متوقف کردن این پدیده را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیما

    این رقم را بگذارید در برابر 3000 میلیارد تومان که فقط برآوردی سرانگشتی از یکی از دزدیهای دارو دسته فقها و مسلمین در جمهوری اسلامی ایران است. این فقط یه رد گم کنی است. هر کس فریب بخورد بسیار ناآگاه است. هر کس فقط یک بیت یا خط اندر وصف پاکدستی یا خوبی زاهدان و ملایان و شیخان در ادبیات چند هزار ساله ایران زمین پیدا کرد آن را با طلا نوشته و به عنوان تنها معیار شعور ایرانی ها بر سر در بدبختیهای این ملت نصب کند.

  • حمید

    مگه این پولهایی که گرفتید به جیب ما میره . بذارید همونها بخورن. مال بچه عشایری نیست که زیر چادر و کپر درس میخونه. مال حسن نصرالله و کرزی و ... بخورید تا هست

  • بابکان

    ..... و صدها میلیارد دلار به بشار اسد و سید حسن نصراله و هنیه و خالد مشعل و .... پرداخت شد. آنچه خامنه ای و دیگر سران و وابستگان حکومت آخوندی تاراج میکنند هم سر به آسمان زده