ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در منطقه‌ شیعه‌نشین بغداد چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت

در شمال بغداد یک بازار میوه و سبزی هدف حمله تروریستی قرار گرفت و با انفجار کامیونی دست‌کم ۹ نفر کشته شدند. تمام شواهد حاکی از دست داشتن داعش در این حمله است.

در شمال بغداد یک بازار میوه و سبزی هدف حمله تروریستی قرار گرفت و با انفجار کامیونی دست‌کم ۹ نفر کشته شدند. تمام شواهد حاکی از دست داشتن داعش در این حمله است.

به‌گزارش رویترز، یک سخنگوی پلیس عراق سه‌شنبه ۱۲ ژوئیه / ۲۲ تیر گفت این حمله به منطقه رشیدیه در نزدیکی بغداد صورت گرفته است و بیش از ۲۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. ساکنان رشیدیه بیشتر شیعه هستند.

تاکنون کسی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است اما شواهد نشان می‌دهند که گروه «دولت اسلامی» (داعش) این حمله تروریستی را انجام داده است. داعشی‌ها که اهل سنت هستند شیعیان را کافر و مرتد می‌داند و همواره آن‌ها را هدف عملیات تروریستی خود قرار می‌دهند.

کمتر از دو هفته پیش نیز انفجار بمبی در یک مرکز خرید در بغداد ۲۹۲ نفر را کشت. این حمله انتحاری یکی از خونبارترین حملات تروریستی از سال ۲۰۰۳، زمان سقوط صدام حسین، تاکنون بود.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق به دلیل این حملات چند تن از مسئولان بلندپایه امنیتی بغداد را برکنار کرد. محمد غبان، وزیر کشور عراق نیز در اعتراض به ساختار امنیتی استعفا کرد.

مسئولیت این حمله را داعش برعهده گرفت. نیروهای داعش در شمال و غرب عراق با نیروهای دولتی می‌جنگند. در پایان ماه ژوئن، نیروهای دولتی عراق موفق شدند شهر فلوجه را که در غرب بغداد واقع است از دست داعش خارج کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • معمولی

    جای تاسف دارد واقعا این فجایع. عقب ماندگی جوامع این منطقه و عدم بسط مفاهیم انسانی و اخلاقی معقولانه نوین مانند سکولار دموکراسی و لیبرالیسم و حقوق مدنی، تکثرگرایی، از نوع مثبتش یعنی مدارا و همزیستی مسالمت آمیز میان هویت های مختلف قومی و مذهبی... اگر شیعیان رها شده از دیکتاتوری نظام صدام، قدر موقعیت جدید را میدانستند و آن را یک فرصت برای برقراری یک نظام دموکراسی و رعایت حقوق بشری دانسته و نه کسب قدرت مطلقه! و به همراه دیگران، یک نظام فدرال دموکراسی واقعی برای همه از جمله اهل تسنن و دیگر اقلیت ها، فراهم می کردند فاجعه تررویسم اسلام گرای سنی و غیره بوجود نمیامد. شعیان حتی واقعیت جغرافیایی کشور عراق را نادیده گرفتن که دو سوم این کشور در قلمروی شیعیان نیست. اقتدارگرایی و تمامیت خواهی دولت مرکزی در دست شعیان و نفوذ عقاید شیعه گرایی در حکومت، دلیل نابودی بر تمامیت راضی این کشور میتواند باشد! خیلی بدیهی است حکومت های استبدادی و ارتجاعی منطقه نقش مداخله گری داشتند البته و کارشکنی ها فقط از داخل نبود.

  • اردیبهشت از تهران

    من بسیار تا بسیار متاسفم که تروریسم و تروریست پروری ای را که امام خمینی که لعنت بر جد و آبادش باش چنین نتیجه ای داده باشد و چنین درخت زهرآگینی را کاشته باشد با چنین میوه های مر؛اوری. آما بیشرفی محض است اگر بگوییم و بنویسم که این کار سنی هاست و تکفیری ها. آینها همه کار روحانیت شیعه است. نگاهی به بیانات خمینی ملعون و روحانیت شیعه و تیتر روزنامه های تهران که فتوای ترور خمینی را تکرار و تکرار و تکرار می کردند و جنگی را که خمینی بیشرف در ایران و منطقه دامن زد و به دروغ به صدا نسبت دادند و جوانان ما آنطور لت و پار کردند و قبرستانهای ما را آباد کردند و آبادان ما را خاربآباد کردند و خرمشهر ما را خونین شهر کردند. ای مردم ای مردم آخر تا کی!!! بزودی فرمانهای امام بسوی خودتان کمانه خواهند کرد. نگاهع کنید: *** و سرانجان بی سرانجام اینکه این مختصری ست از آنهمه جنایت و جنایت پروری خمینی و روحانیت شیعه در کلش و در جزئش. و در پایان از رادیو زمانه سپاسگزارم. ---- زمانه: کاربر گرامی برای حفظ امنیت مشترکان زمانه به دلیل اینکه نمی‌توانیم وجود یا عدم وجود بدافزارها در لینک‌ها را کنترل کنیم، در زمانه ما لینک منتشر نمی‌کنیم. سپاس