ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال ایدز از طریق جنسی در ایران دو برابر شده است

علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که حدود یک دهه پیش ۱۵ درصد موارد انتقال ایدز از طریق جنسی بود و اکنون این مقدار به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که حدود یک دهه پیش ۱۵ درصد موارد انتقال ایدز از طریق جنسی بود و اکنون این مقدار به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، علی‌اکبر سیاری چهارشنبه ۲۳ تیر ضمن اعلام این خبر مشکل جدی فعلی انتقال ویروس ایدز در ایران را از طریق تماس جنسی دانست.

به‌گفته او موج اول انتقال بیماری ایدز از طریق سرنگ مشترک بین معتادان تزریقی بود که با توزیع سرنگ رایگان و متادون بین معتادان و در زندان‌ها کنترل شد و موج جدید انتقال ایدز از طریق جنسی نیز باید با اطلاع‌رسانی شفاف کنترل شود.

علی‌اکبر سیاری گفت: «علت ناموفق بودن در کنترل انتقال جنسی ایدز این است که نمی‌توانیم همه مسائل را عریان و شفاف به مردم بگوییم مثلا در مورد کاندوم نمی توانیم راحت صحبت کنیم.»

دی‌ماه سال گذشته محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از تغییر الگوی بیماری ایدز به سمت انتقال از طریق موارد جنسی خبر داده بود.

بر اساس آمارهای رسمی، از ابتدای ظهور بیماری ایدز در ایران در سال ۱۳۶۵ تاکنون ۳۱ هزار نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده‌اند و برآورد می‌شود ۱۰۰ هزار تن دیگر نیز به این بیماری مبتلا هستند که هنوز شناسایی نشده‌اند. از بین کل مبتلایان به این بیماری در ایران حدود هفت هزار نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

استان‌ البرز و شهر کرج، بیشترین مبتلایان به ایدز در ایران را دارند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران اردیبهشت سال جاری گفت سالانه ۱۰ درصد به شمار بیماران مبتلا به ایدز در کشور افزوده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.