ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال دو زندانی در اعتصاب غذا به بهداری زندان رجایی‌شهر

رسول حردانی و ابراهیم فیروزی، دو زندانی زندان رجایی‌شهر که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، به بهداری زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند.

رسول حردانی و ابراهیم فیروزی، دو زندانی زندان رجایی‌شهر که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، به بهداری زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند.

زندان گوهردشت (رجایی شهر). عکس: آرشیو

بر اساس اخباری که به رادیو زمانه رسیده است، مسئولان زندان از ارائه گزارش روند درمان و پیگیری نیازهای درمانی این دو زندانی جلوگیری می‌کنند.

رسول حردانی و ابراهیم فیروزی ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه ۲۳‌ تیر ماه به بهداری منتقل شده‌اند. رسول حردانی در اعتراض به تداوم بازداشت و زندان خود از تاریخ ۱۲ تیر ماه در اعتصاب غذاست و در این مدت بیش از  هفت کیلو وزن کم کرده است. ابراهیم فیروزی هم از روز ۲۲ تیر و در اعتراض به ضرب و شتم حین انتقال به دادگاه دست به اعتصاب غذا زده است.

رسول حردانی

رسول حردانی در ۱۵ سالگی و در سال ۱۳۷۹، به دنبال یک هواپیماربایی خانوادگی بازداشت شد و اکنون بیش از ۱۴ سال است که در زندان به سر می‌برد.

این هواپیماربایی دستمایه ساخت فیلمی به نام ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا شد. بر اساس اعتراف بازداشت‌شدگان، آن‌ها به دلیل فقر مالی و شرایط نامناسب زندگی و برای فرار از ایران، دست به هواپیماربایی زده بودند.

ابراهیم فیروزی هم نوکیش مسیحی است که در روزهای گدشته با نوشتن نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده بود قصد ندارد در جلسه دادگاه تجدید نظر شرکت کند.

شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضى مقیسه، این زندانی عقیدتی را به استناد ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی به پنج سال حبس محکوم کرده است. این در حالی است که به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فعالیت‌های فیروزی مسالمت‌آمیز بوده‌اند.

ابراهیم فیروزی

فیروزی که آخرین بار در تاریخ سوم شهریور ماه سال ۹۲ بازداشت شده است، سابقه بازداشت‌های متعدد دارد و پیش‌تر هم دادگاه انقلاب رباط کریم او را به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم کرده بود. با وجود این‌که از ۲۳ دی ماه سال گذشته محکومیت این زندانی عقیدتی به پایان رسیده است، اما همچنان در زندان به سر می‌برد تا حکم پرونده جدیدی که برایش تشکیل شده، قطعی شود.

ابراهیم فیروزی بر خلاف اصل تفکیک جرایم، در بند ۱۰ زندان رجایی‌شهر نگهداری می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.