ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسد: مسکو هرگز از انتقال قدرت در سوریه چیزی نگفت

در حالی‌که مسئله انتقال قدرت سیاسی در سوریه و برکناری بشار اسد یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد اختلاف‌ در مذاکرات صلح است، بشار اسد در گفت‌وگوی تازه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا گفته است روس‌ها در این‌باره با او هرگز صحبت نکرده‌‌اند.

بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی در دمشق اعلام کرد که روسیه «هرگز» با او از انتقال قدرت سیاسی در سوریه که منجر به کنار رفتن او شود صحبت نکرده است.

بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی

اسد در این گفت‌وگو که پنج‌شنبه ۱۴ ژوئیه / ۲۴ تیر منتشر شد در پاسخ به این سئوال که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و یا سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور درباره کنار رفتن او از قدرت با او صحبت کرده‌اند، گفت: «تنها مردم سوریه هستند که می‌توانند بگویند چه کسی و چه زمانی رئیس‌جمهور شود و چه زمانی برود. آن‌ها (روس‌ها) هرگز کلمه‌ای در این‌باره نگفته‌اند.»

بشار اسد افزود: «هرگز. برای این‌که همان‌طور که گفتم این مسئله به مردم سوریه مربوط است.»

این سخنان اسد در آستانه دیدار جان کری، وزیر خارجه آمریکا از مسکو که قرار است پنج‌شنبه برگزار شود بیان می‌شود. کری به مسکو می‌رود تا درباره روند صلح در سوریه با مقامات روسی گفت‌وگو کند. آمریکا و روسیه تلاش‌های جامعه جهانی را هماهنگ می‌کنند تا نمایندگان رژیم سوریه و مخالفان آن پشت میز مذاکره بنشینند.

همچنین بشار اسد در حالی این سخنان را گفته است که استفان دی ‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه فروردین‌ماه سال جاری، پس از برگزاری نشست با مخالفان سوری در ژنو گفته بود مقامات دمشق، مسکو و تهران با مذاکراتی که با هدف انتقال قدرت سیاسی در سوریه باشد موافقت کردند.

بشار اسد در پاسخ به این سئوال که آیا نگران آن نیست آمریکا و روسیه در مورد کنار رفتن او به توافق برسند، گفت: «نه. به یک دلیل: برای این‌که سیاست آن‌ها، یا بهتر است بگویم سیاست روسیه، نه برپایه توافق‌ها که بر اساس ارزش‌هاست. برای همین است که شما شاهد هیچ توافقی بین آن‌ها و آمریکایی‌ها نیستید زیرا ارزش‌ها متفاوتند.»

در مذاکرات صلح بین نمایندگان حکومت سوریه و اپوزیسیون، مسئله انتقال قدرت سیاسی در این کشور و برکناری بشار اسد یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد اختلاف‌ است. اپوزیسیون خواهان پیشبرد این انتقال است در حالی که نمایندگان رژیم برکناری اسد را خط قرمز خود می‌دانند.

در طول جنگ پنج ساله در سوریه بیش از ۲۸۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. این جنگ بحران انسانی در منطقه و اروپا ایجاد کرده است.

جنگ سوریه نتیجه دخالت نیروها و کشورهای مختلف در این کشور است و ادامه آن به‌دلیل عمق اختلافات جامعه جهانی است که موجب تقویت گروه‌های تندرویی همچون «دولت اسلامی» (داعش) و جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    گوش کن مار مولک گردن دراز.....پوتین یه تخم حرامی است که سر پدر خودش کلاه میزاره.....اینرا در سقوط صدام یار دیرینه اش ثابت کرد آنجا که وزیر خارجه اش سرگی(خیراموات پوتین)لاوزن چندسال بعد از سقوط صدام اعلام کرد که روسیه بیست وچهار ساعت قبل از حمله امریکا به عراق آگاه بوده!!حتی فکر کنم طارق عزیز بود که گفته شواهدی در دست بود که امریکا چند ساعت دیگر به عراق حمله خواهد کرد اوگفت نیمه شب همین لاوروف مکار را تلفی از خواب بیدار کرده وجریان را به او گفتم....لاوروف گفت راحت بخواب که هیچ خبری نیست ولی چند ساعت بعد همه چیز زیر و روشد......به هر جناب کرکس الاسد تاریخ مصرفت را پوتین تعیین کرده فقط رو زنده ماندن یا مردنت دارد مذاکره میکند در آینده سوریه آزاد نه جای توست ونه جای حامیانت......ولد چموش نشاشیدی شب درازه

  • بهنام

    بیچاره دم آخری به هذیان گوئی افتاده و در واقع دارد با کمال ناامیدی ، به نوعی فرار رو به جلو می کند . البته دو نوع ارزش وجود دارد ، ارزش متعالی و ارزش پست ، که در مورد ارزشهای دولت کمونیستی و بدنام روسیه ، قضاوت با خودتان ! تاریخ نشان داده که دولت روسیه ، همیشه و به قول معروف در دقیقه نود برای حفظ منافع کثیف خود ، افراد و یا دیگر کشورها را به آنی فروخته و از جنایات آنان اعلام برائت نموده است و این جنایتکار خونریز ضد بشری نیز از این فاعده مستثنی نیست . به امید نابودی کلیه دیکتاتورهای جهان از بشار اسد جنایتکار در سوریه تا اردوغان فاسد در ترکیه و به خصوص علی خامنه ای در ایران .

  • هسن از کرج

    دم گاو از جیب جنابش بیرون زده! منتظر است تا امام پوتین به امام خامنه ای بگوید که ایشون رفتنی ست. امیدوار م قذافی وار برود که بعد هم نوبت به خامنه ای برسد. اما نه بدست خارجی که بدست داخلی! دم گام البته به جای دم خروس