ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای عضویت احمد جنتی در شورای نگهبان را تمدید کرد

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی طی حکمی عضویت سه تن از فقهای شورای نگهبان را تمدید کرد. احمد جنتی یکی از این افراد است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی طی حکمی عضویت سه تن از فقهای شورای نگهبان را تمدید کرد. احمد جنتی یکی از این افراد است.

احمد جنتی ۸۹ ساله از سال ۱۳۵۹ عضو شورای نگهبان است.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، روز پنج‌شنبه ۲۴ تیر اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی بر اساس اصل ۹۱ قانون اساسی با سه حکم جداگانه عضویت احمد جنتی، محمدرضا مدرسی یزدی و مهدی شب‌زنده‌دار را برای یک دوره دیگر به‌عنوان فقهای شورای نگهبان قانون اساسی تمدید کرد.

در اصل ۹۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است که رهبر حکومت شش نفر از فقهای شورای نگهبان را «به مقتضیات زمان و مسائل روز»، انتخاب می‌کند.

احمد جنتی ۸۹ ساله از سال ۱۳۵۹ عضو شورای نگهبان بوده و از سال ۱۳۷۱ تاکنون نیز دبیر این شوراست.

مدرسی یزدی و شب‌زنده‌دار هر دو عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند.

شورای نگهبان موظف است که قوانین مجلس را پیش‌ از آن‌که اجرا شوند تأیید کند تا مغایر شرع و قانون اساسی نباشند. همچنین تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات با این شورا است.

شورای نگهبان ۱۲ عضو دارد که شش عضو آن‌ فقهایی هستند که با حکم رهبر جمهوری اسلامی عزل و نصب می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رهنما

    نظام تئکراسی، به طور کل مناسب نیاز بشری نیستند، اگر بودند اساسا، نظام های سکولار/لیبرال دموکراسی بوجود نمیامدند و این قدر مورد اقبال جهانی قرار نمیگرفتند! اصرار بر اشتغال این افراد کهن سالی که دیگر از لحاظ مغزی و جسمانی نای زندگی ندارند!، دلیلی بر ناکارامدی عظیم این نظام است که قادر نیست حتی مجتهد/مراجع دینی قابل اعتماد نظام را تولید کند! البته بحران عدم اعتماد به دیگران و همچنین اصرار بر حاکمیت فردی مادام العمری بر قدرت! مادام العمری بر ارکان های قدرت، فسادزاست و از مصادیق بارز حکومت غیر دموکراتیک است. اشتغال دائمی در یک پست و جابجایی پست ها توسط یک گروه محدود در قدرت، نشان میدهد، این نظام ضمن اینکه غیر دموکراتیک هستند، به شدت از نظر تربیت و ساخت افراد مورد اعتماد ناکارآمد هستند. حتی چند تجربه محدود در گردش نخبگان و مقامت مثل احمدی نژادی ها، نیز اثبات کرد، تئوکراسی/دین سالاری چقدر نظام ناکارامد است، که قادر نیست مدیر و کارشناس سالم و متخصص با تجربه و مفید تربیت کند! اینها همه ریشه در یک ایدئولوژی از بنیان اشتباه است که منجر به تصمیم سازی و وضع شرعیات و قوانین اشتباه شد. ریشه اینها معضلات، ناشی از منبع اولیه افکار و عقایداشتابهی است که خمینیست و نظام حکومتی اشتباهی که او و پیروانش پی ریزی و مستقر کرده ند است. ایده حکومت تئوکراسی ولایت فقیه، از اساس اشتباه است. این سیستم /نظام حکومتی، ضمن غیردمکراتیک بودن، اساسا پاسخ گوی نیازهای بشری نیست. این نظام برای اجرا ایده جهانی کردن حکومتش، اقتصاد کوچک ایران را به شدت حکومتی کرد که نتیجه ناکارامدی است، و فساد سیستمی از عوارض واضحش.

  • ﺣﻴﺮﺕ زﺩﻩ

    اقلا یه نفر پیدا شد جنتی رو تایید کنه!! ولی این خامنه ایه هر کی هس احتمالا جنتی رو نمیشناسه یا در جریان اوضاع نیس!!