ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویب دو لایحه تحریمی دیگر علیه ایران در مجلس آمریکا

پس از طرح منع خرید آب سنگین، لوایح مربوط به برنامه موشکی و ممنوعیت دسترسی ایران به نظام بانکی آمریکا هم تصویب شدند. این مصوبات باید به رای سنا گذاشته شوند. اوباما مخالف این مصوبه‌هاست.

پس از طرح منع خرید آب سنگین از ایران، دو لایحه مربوط به برنامه موشکی و ممنوعیت دسترسی ایران به سیستم نظام بانکی آمریکا نیز تصویب شدند. این لوایح باید از تصویب سنا نیز بگذرند.

شامگاه پنجشنبه (۱۴ ژوئیه/۲۴ تیر) دو لایحه دیگر از طرح‌های سه گانه جمهوریخواهان آمریکایی علیه ایران به تصویب مجلس نمایندگان این کشور رسید: طرح "مسئولیت پذیری ایران" که متوجه برنامه موشکی و نقض حقوق بشر در این کشور است و طرح ممنوعیت دسترسی ایران به نظام بانکی آمریکا.

بان‌کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود به شورای امنیت درباره توافق‌نامه هسته‌ای، آزمایش‌های موشکی ایران را نگران‌کننده و موجب افزایش تنش در خاورمیانه دانست. مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند توسعه برنامه موشکی این کشور به توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ربطی ندارد.

خبرگزاری فرانسه نوشت دمکرات‌ها پس از تصویب این طرح‌ها، از رای گیری مستقیم آنها و سپری نشدن روند بررسی‌ معمول در کمیته روابط خارجی کنگره انتقاد کرده‌اند.

یک روز قبل، مجلس آمریکا طرح منع خرید آب سنگین از ایران را با ۲۴۹ رأی موافق و ۱۷۶ رأی  مخالف تصویب کرده بود. دولت اوباما در آوریل ۲۰۱۶ از خرید هشت میلیون و ۶۰۰هزار دلار آب سنگین از ایران خبر داده بود اما جمهوریخواهان این تصمیم را کمک به برنامه هسته‌ای ایران می‌دانند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هنگام اعلام این خبر گفته بود این معامله به ایران کمک می‌کند تا مازاد آب سنگین خود را طبق تعهدات قید شده در توافق هسته‌ای کاهش دهد. جمهوری اسلامی ملزم شده که ذخایر آب سنگین خود را به کمتر از ۱۳۰ تن کاهش دهد.

در ماه‌های اخیر‌، محمدجواد ظریف و معاونانش در سفرهای خود سرگرم چانه‌زنی بر سر جزییات برجام بوده‌اند. ظریف در آخرین گزارش به مجلس از روند اجرایی شدن برجام  به “موذی‌گری بخش‌های دولتی و غیردولتی آمریکا” اشاره کرد. خامنه‌ای در ۲۴ خرداد در مرور دستاوردهای توافق هسته‌ای گفت: «همیشه تکرار می‌کردیم که طرف مقابل، طرف بدذات و بدعهدی است و دبه در می‌آورد…»

طرح‌های سه‌گانه‌ یاد شده که جمهوریخواهان مبتکر آن هستند با مخالفت نانسی پلوسی، رئیس اقلیت دمکرات مجلس آمریکا روبروست. مقامات دولتی ایالات متحده گفته‌اند که اوباما این طرح‌ها را در صورت تصویب وتو خواهد کرد.

جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در توئیتر خود نسبت به اجرای بی‌رمق برجام و پیشرفت محدود آن هشدار داده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • راهجو

    بعد از چند ماه از توافق، با بررسی گفتار و کردار طرفین، می توان گمان برد که- برجام- گویا، صرفا یک آتش بود برای خروج موقت از حالت بحران - به ظاهر قفل شده - منجر به درگیری نظامی! در این میان، نظام شیعی-ولایی حاکم بر ایران، همچنان ایدئولوژی اشتباه و ضد جهانی و سیاستهای توهمی خود را ادامه داده است! با وجود سیاست انعطاف آمریکا و غرب و دیگر ابرقدرتها و کشورهای مهم، نظام ایران، وقیح تر شده است! در حالی این نظام- اگر در حد کشور معمولی هم به منافع ملی ایران و مردم زجرکشیده و فلاکت زده اش اهمیت میداد- از این فرصت میتوانست خود و کشور را برای همیشه از آن سیاست های ویرانگر و ضد مردمی اش نجات دهد، میتوانست از فضای ایجاد شده، اصلاحات داخلی واقعی جهت بهبود وضع مردم بپردازد، مناسباتش با اکثر دنیا که وخیم بود خوب کندو حتی برای زمان طولانی تضمین بقایش باشد و دست کم مثل چین یک دیکتاتوری معقول و کارآمد باشد! ولی این نظام نشان داد به بلعیدن هستی مردم و کشور ایران و نفوذ بر شیعیان عراق و لبنان قانع نیست!، این نظام در توهم حکومت جهانی شیعی-ولایی است. ایدئلوژی ضد جهانی و استبدادف حاکمان پیر این نظام به جنون کشیده است. متاسفانه برای این ایدئولوژی-سیاستهای جهان گشایانه این متوهمان شیعی-ولایی اکثریت مردم بیچاره بهای سنگینش پرداخت می کنند.

  • Eng. Shahin Mir Mohammad Hosseini

    حسن گدا روحانی باید بداند سطحش پایینتر از این صحبت هاست!!! Hassan beggar Rouhani must know that his level is much lower, is much less and below than these!!!