ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایتالیا بزرگراهی از جنوب به شمال ایران می‌سازد

دولت ایران و سازمان دولتی بزرگراه‌های ایتالیا (آناس)، قراردادی به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو برای ساخت و مدیریت بزرگراهی به طول ۱۲۰۰ کیلومتر امضا کردند.

دولت ایران و سازمان دولتی بزرگراه‌های ایتالیا (آناس)، قراردادی به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو برای ساخت و مدیریت بزرگراهی به طول ۱۲۰۰ کیلومتر امضا کردند.

به‌گزارش رویترز، این بزرگراه از بندر «امام خمینی» به شهر بازرگان کشیده خواهد شد.

بندر «امام خمینی» (بندر شاهپور سابق) بخشی از شهرستان ماهشهر در استان خوزستان و در کناره خلیج فارس است که با ۳۴ اسکله فعال، از بزرگ‌ترین بنادر فعال ایران به‌شمار می‌رود.

شهر بازرگان در شمال غرب ایران و استان آذربایجان غربی ایران قرار دارد و گذرگاه مرزی بازرگان در یک کیلومتری آن است. این گذرگاه شمالی‌ترین نقطه آذربایجان غربی و نقطه خروجی مرز ایران و ترکیه است.

نخستین بخش از این بزرگراه ۳۵۰ کیلومتر طول دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۲ و با هزینه ۶۰۰ میلیون یورو ساخته شود.

سازمان دولتی بزرگراه‌های ایتالیا گفته است این قرارداد روز پنج‌شنبه ۱۴ ژوئیه / ۲۴ تیر با وزارت راه ایران امضا شده و نتیجه تفاهمنامه ماه فوریه گذشته بین دو طرف است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در ماه ژانویه گذشته (بهمن ۱۳۹۴) به ایتالیا سفر کرد. در این سفر یک هیئت بزرگ اقتصادی ۱۲۰ نفره روحانی را همراهی می‌کرد و دو کشور ۱۷ قرارداد در عرصه‌های حمل و نقل هوایی و زمینی، سلامت و بهداشت، کشاورزی و انرژی به ارزش ۱۷ میلیارد یورو امضا کردند.

پس از آن، متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا نیز در ماه آوریل (فروردین) همراه با یک هیئت ۲۵۰ نفری سیاسی و اقتصادی به تهران رفت و هفت سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

ایتالیا درصدد است به حجم هفت میلیارد یورو مبادلات تجاری با ایران در سال ۲۰۱۰ بازگردد.

مبادلات تجاری ایتالیا با جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۴ از مرز یک میلیارد یورو گذشته است و این کشور پس از آلمان دومین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا به‌شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.