ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هویت عامل حمله نیس معلوم شد؛ انگیزه نامعلوم

عامل حمله به مردم در نیس محمد بوهلال نام دارد. همسایه‌ها او را فردی کناره‌گیر و ساکت توصیف کرده‌اند. هنوز هیچ شواهدی مبنی بر انگیزه عقیدتی یا سیاسی او در دست نیست.

عامل حمله به مردم در نیس محمد بوهلال نام دارد. همسایه‌ها او را فردی کناره‌گیر و ساکت توصیف کرده‌اند. هنوز هیچ شواهدی مبنی بر انگیزه عقیدتی یا سیاسی او در دست نیست.

راننده کامیونی که به صدها نفر از رهگذران و مردم کوبید و ده‌ها نفر را کشت، کیست؟ چرا سرویس‌های اطلاعاتی و حتی همسایگانش چیز زیادی از او نمی‌دانند؟

تنها چیزی که با گذشت ۲۴ ساعت از حمله روشن شده، نام اوست: محمد لهویج بوهلال، متولد ۱۹۸۵ از پدر و مادری تونسی.

پلیس این اطلاعات را از مدارک شناسایی او دارد که در کامیون یافته شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهند که او در این اقدام تنها بوده و اثر انگشت موجود در کامیون نیز این را ثابت می‌کنند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، حمله نیس را به سرعت، اقدامی تروریستی خواند اما تا کنون هیچ تشکیلات و سازمان تروریستی مسئولیت این عمل را بر عهده نگرفته است. اطلاعات مربوط به عامل حمله نیز موید ارتباط او با تروریست‌ها نیستند.

  • ساعت ۱۰ و نیم شامگاه پنجشنبه ۱۴ ژوئیه، کامیون سفید رنگی در مسافتی به طول دو کیلومتر به مردم کوبید و آنها را زیر گرفت.
  • حمله در حاشیه ساحل نیس صورت گرفت؛ جایی که مردم زیادی برای تماشای جشن و آتش‌بازی روز ملی فرانسه اجتماع کرده بودند.
  • ۸۴ نفر کشته شده‌اند و ۲۰۰ نفر زخمی هستند.
  • عامل حمله با شلیک پلیس کشته شد. هنوز انگیزه و جزییات اقدام او روشن نیست. دادستانی شعبه ضد ترور در فرانسه پرونده‌ای در این زمینه گشوده و تحقیقات ادامه دارند.

فرد مهاجم، به گزارش روزنامه «Nice-Matin» ساکن آپارتمانی در شمال شرقی نیس بود. این آپارتمان صبح جمعه ۱۵ ژوئیه به حکم دادستانی تفتیش شد. در عکسی که در اینترنت منتشر شده، ورودی آپارتمان با میز و کامپیوتری در ته راهرو دیده می‌‌شود. هنوز البته ثابت نشده که اینجا محل سکونت عامل حمله باشد. بوهلال متاهل بوده و پسری سه ساله داشته. شبکه جهانی بی‌بی سی نوشت او سه فرزند دارد.

همسایگان بوهلال به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که او مردی ساکت و کناره‌گیر بود. اگر در راه پله به کسی برمی‌خورد سلامی نمی‌داد. یکی از این همسایه‌ها گفته ظاهرش مذهبی و افراطی نبود بلکه اغلب اوقات شلوار کوتاهی به پا داشت.

ایوان و پنجره‌های محل سکونت محمد بوهلال در نیس

بوهلال در اداره پلیس به خاطر کتک‌کاری و اعمال خشونت پرونده داشته است. او در ماه مارس به خاطر ایراد جرح دادگاهی شده بود. درگیری مربوط به تصادف رانندگی بوده و او به خاطر پرتاب یک تکه چوب بزرگ به سمت حریف دعوا و زخمی کردن او به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد. او یک بار در سال ۲۰۱۲ و پیش از جدایی، به خاطر خشونت خانگی، از ورود به خانه منع شده بود.

سرویس امنیتی فرانسه به او سوءظن نداشته و نامش در فهرست افراد رادیکال و افراطی نیز نبوده است.

مقامات امنیتی تونس گفته‌اند که بوهلال از روستای مساکن می‌آمده و چهار سال قبل نیز به زاد و بوم خودش رفته بود. محافل اطلاعاتی تونس نیز او را به عنوان فردی افراطی تلقی نمی‌کرده‌اند.

کامیون سفیدی که حمله با آن انجام گرفت، چند روز قبل در شهر "سن‌لوران دو وار" در نزدیکی نیس کرایه شده بود. از قرار معلوم خود بوهلال این کامیون را در محل تحویل گرفته است.

پلیس فرانسه هم اینک در جستجوی همدستان احتمالی بوهلال است و از همسر سابق او بازپرسی می‌کند. تاکید شده که بازپرسی از همسر مهاجم به معنای تشکیل پرونده علیه او نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جبار سودانی

    اندیشه ی داعشی ونه لرومن خود داعش ، واکنشی به غایت شدید است به استیصالی عمیق که "انسان تنهای از همه جا رانده شده ی جهان پسا مدرن" دچارش شده است. انسان در دوران حیاتش هیچگاه دچار چنین تنهایی اسفناکی نبوده است. روح پلید دمیده شده در کالبد عصر حاضر، با تذریق ضد ارزشهایش در تقابل با ارزشهایی که انسان در درازی تاریخ تکامل خود برای گریز از محکومیت ازلیش به تنهایی اختراع کرده است، او را به فردگرایی تشویق می کند. فردگرایی تنها باعث نابودی کانون خانواد نیست، فردگرایی در اصل، پایان عنصر دوستی میان انسان ها و احساس دوست داشتن انسان توسط انسان دیگر است. اندیشه ی نابودگر داعشی که لزومن اسلامی هم نیست و آرام آرام به همه ی جوامع انسانی سرایت خواهد کرد، لزومن پوچگرایی نیست بلکه بیشتر واکنشیست سزاورانه به برداشتی نوین از "پوچگرایی" که با تشویق انسانیت امروزی به فردگرایی،او را در مقابل پوچی حاکم بر جهانش از داشتن دوست و احساس گرمابخش دوستی محروم می کند.اندیشه ی مرگبار داعشی و نه لزومن خلافت مرگ آور اسلامی داعش، روایت -درمانیست برای درد بی درمان کلان-تنهایی "انسان کتکخورده ی رها شده" در کوچه های تاریک شهرفرنگی که فاقد کلان روایتهاست.

  • Behrouz

    زاده تونس، نام محمد، مسلمان، عرب که با فریاد اله اکبر برای اله و اسلام میکشت ولی برای نویسنده انگیزه نا معلوم است.