ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت نظامی ترکیه با بالگرد به یونان گریختند

تعداد کشته‌ شدگان کودتای ترکیه به ۲۶۰ نفر رسید. پلیس یونان می‌گوید بالگردی نظامی در این کشور فرود آمده و هشت سرنشین ‌آن درخواست پناهندگی سیاسی کرده‌اند.

نخست وزیر ترکیه می‌گوید ۲۶۰ نفر در جریان کودتای نافرجام کشته شده‌اند. او تلاش برای کودتا را لکه ننگی بر چهره دمکراسی خواند.

بینالی ایلدریم اعلام کرد که اوضاع کاملا تحت کنترل دولت است و موج دستگیری "خائنان" ادامه دارد. ایلدریم گفت ۲۰ نفر از طراحان کودتا کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. نخست‌وزیر ترکیه‌، کودتاچیان را به اعدام تهدید کرد.

ظهر شنبه پلیس یونان اعلام کرد که یک بالگرد نظامی ترکیه با هشت سرنشین در شمال این کشور فرود آمده است. گفته شده که این افراد دستگیر شده‌اند و هم‌زمان از دولت یونان تقاضای پناهندگی سیاسی کرده‌اند. وزارت خارجه ترکیه از یونان خواست این عده را پس بدهد.

بالگرد ارتش ترکیه در فرودگاه الکساندروپولیس یونان فرود آمده است.

نخست‌ وزیر ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت ۱۱۶ نفر از کشته شدگان درگیری‌های کودتا سربازان و غیرنظامیان وفادار به دولت بوده‌اند. او شمار مجروحان را ۱۱۴۰ و تعداد نظامیان دستگیر شده را ۲۸۳۹ نفر اعلام کرد.

ژنرال امید دوندار که به طور موقت رئیس ستاد مشترک ارتش و جانشین ژنرال خلوصی اکار شده پیشتر گفته بود که در بین نیروهای وفادار دولت، ۴۱ مامور پلیس و ۴۹ غیرنظامی کشته شده‌اند.

یعضی از مردم با سربازانی که تسلیم شده‌‌اند رفتار خشونت‌آمیزی کرده‌اند. نظامیان جزء که دستگیر شده‌اند می‌گویند به آنها گفته بودند مانور آزمایشی برگزار می‌شود و از جریان خبر نداشتند.

تدابیر امنیتی فوق‌العاده‌ای در پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه برقرار شده است. یک سخنگوی وزارت دفاع ترکیه گفت اوضاع عادی است و آماده باش کنونی برای حراست از جان سربازان است. هواپیماهای آمریکایی از این پایگاه برای هدف گرفتن مواضع داعش استفاده می‌کنند. تورنادوهای اکتشافی آلمانی نیز در این پایگاه مستقرند.

از روز شنبه ۱۶ ژوئیه، شرکت‌های هواپیمایی روسیه به دستور پوتین کلیه پروازهای خود به ترکیه را لغو کرده‌اند. خطوط هواپیمایی آلمانی اما تردد به آتتالیا را از سر گرفته‌اند.

در ایران، همه پروازهای گردشگری به مقصد ترکیه لغو شده‌اند. روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ظهر شنبه ۲۶ تیر گفت مجوز پروازهای بدون مسافر به ترکیه صادر شده تا هواپیماهای خالی به ترکیه بروند و مسافران ایرانی را بازگردانند.

در این میان، رفت و آمد در بسفر از سر گرفته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    کودتای ایجاد حکومت اسلامی ترکیه شکست خورد... شکستی دیگر برای اسلامیزه کردن و متشنج کردن منطقه برای فروش ارزان نفت در ازای خرید تسلیحات توسط اوباما....