ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت کشتار نیس را برعهده گرفت

دو روز پس از حمله مرگبار به شهر نیس فرانسه، گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. در فرانسه چهار نفر دیگر در ارتباط با این حمله بازداشت شدند و سه روز عزای ملی اعلام شد.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) اعلام کرد که حمله به مردم در شهر نیس کار این گروه بوده است. پس از بازداشت همسر عامل این حمله چهار نفر دیگر نیز در نیس بازداشت شدند و رئیس جمهوری فرانسه سه روز عزای ملی اعلام کرد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از روز شنبه سه روز عزای ملی اعلام کرد.

داعش بر روی سایت اینترنتی خود «اعماق» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. با این حال بیانیه داعش هنوز از سوی منابع مستقل تأیید نشده است.

از سوی دیگر یک منبع قضائی در فرانسه گفته است چهار نفر در ارتباط با پرونده حمله یک کامیون به مردم در شهر نیس در روز جشن ملی دستگیر شده‌اند. با بازداشت همسر محمد لهویج بوهلال، عامل حمله، تعداد دستگیرشدگان به پنج نفر رسیده است.

چهار نفری که دستگیر شده‌اند مرد هستند اما هنوز هویت آن‌ها اعلام نشده است. یکی از آن‌ها روز جمعه ۱۵ ژوئیه / ۲۵ تیر و سه نفر دیگر صبح شنبه ۱۶ ژوئیه / ۲۶ تیر بازداشت شدند.

یک منبع پلیس گفته است بازداشت‌های روز شنبه در دو مکان مختلف در شهر نیس صورت گرفته است.

بازرسان پرونده در تلاش‌اند تا همدستان محمد بوهلال را پیدا کنند. ارتباط او با اسلام‌گرایان تندرو مورد سئوال بود.

محمد لهویج بوهلالِ ۳۱ ساله تونسی‌تبار بود و همسر و سه فرزند داشت. همسایگان بوهلال گفته‌اند او مردی ساکت و کناره‌گیر بود و ظاهری مذهبی و افراطی نداشت.

پلیس نیس به دنبال همدستان عامل حمله مرگبار روز پنج‌شنبه است

بوهلال پنج‌شنبه شب ۱۴ ژوئیه / ۲۴ تیر با یک کامیون به جمعیتی که برای جشن روز ملی فرانسه در نیس جمع شده بودند حمله کرد. در این حمله دست‌کم ۸۴  نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

سه روز عزای ملی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از روز شنبه سه روز عزای ملی اعلام کرد. در این مدت گردهمایی‌هایی برای همبستگی با بازماندگان قربانیان برگزار خواهد شد. روز دوشنبه نیز قرار است در ساعت ۱۲ ظهر در سراسر فرانسه مردم به یاد قربانیان این حادثه سکوت کنند.

بازرسان تا پیش از اطلاعیه داعش در پی یافتن انگیزه‌های محمد بوهلال برای این اقدام مرگبار بودند. اما مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه، در اظهار نظری گفته بود: «او بدون شک یک تروریست مرتبط با اسلام‌گرایان تندرو است».

این در حالی است که برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه در برابر پرسش خبرنگار شبکه «تی‌اف ۱» این کشور که «آیا قادرید بگویید بوهلال با اسلام‌گرایان تندرو ارتباط داشته؟» گفته بود: «خیر».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منصوره ثابت قدم از تهران اشغالی

    رهبر جمهوری اسلامی به ابوبکر البغدادی به خاطر این حماسه که رهبری آنرا جاوید ارزیابی کرد تبریک گفت. رهبری اسهال امیدواری کرد که حجاب از چهره ی اسلامی واقعی برداشته شود. برای اینکار قرار است از کارون تا اروند رود تا دجله و فرات و تا رودخانه سن و رودخانه راین را خون بگیرد و دریای خزر به دریا ی خون و دریای مدیترانه به دریا مد خون و آقیانوس اتلانتیک به دریای خونین و خلیج فارس به خلیج خون تبدیل شوند. اینچنین است که امام زمان عج بیاید بقیه آدمها را بکشد و ایشون قرار است با قتدیل بلوچ ظهور کند و دنیا را پر از حلالزاده کند. زنده باد امام خامنه ای.

  • اردشیر

    فرانسه وطن تمامی بی وطنان بوده و هست و خواهد بود. هر کس از هر کجا رانده می شود درهای فرانسه برویش باز بوده و هست. اینچنین باد. و اینهمه علی رغم همه ی معایبش بهترین کشور دنیاست. سلام بر قربانیان این جنایت هولناک اسلامی. البته مسلمانان هر فرقه ای از ااین دین دیگری را به کفر متهم می کند. در این که این دین دینی ست که حتما باید به صورت ریشه ای رفورم و اصلاح شود حرفی در آن نیست. حتما ایرانیان باید در این باره نقشی بزرگ بازی کنند. نه از تشیع که همان خواهد بود بلکه یک راه حل فلسفی و ساده باید ارائه شود. زنده باد فرانسه زخمی. فرانسه عزیز دل هنرمندان. من عزادار فرانسه هستم. .