ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: ترکیه نباید کودتاگران را اعدام کند

در پی اعلام این‌که دولت ترکیه احتمال دارد سران کودتای نافرجام را اعدام کند، یکی از مسئولان سازمان عفو بین‌الملل گفت ترکیه نباید از حکم اعدام علیه کودتاگران استفاده کند.

در پی اعلام این‌که دولت ترکیه احتمال دارد سران کودتای نافرجام را اعدام کند، یکی از مسئولان سازمان عفو بین‌الملل گفت ترکیه نباید از حکم اعدام علیه کودتاگران استفاده کند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اندرو گاردنر، از پژوهشگران سازمان عفو بین‌الملل شنبه ۱۶ ژوئیه / ۲۶ تیر در صفحه توئیتر خود نوشت: «ترکیه برای دفاع از حقوق خود در برابر تلاش برای یک کودتا متحد شده است. با بازگشت به مجازات اعدام و سرکوب مخالفان این پیروزی از دست خواهد رفت.»

بینالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه در نخستین نشست رسانه‌ای خود پس از کودتای نافرجام، در پاسخ به پرسشی درباره احیای مجدد مجازات اعدام علیه کودتاگران گفته بود، دولت ترکیه تغییرات قانونی را بررسی می‌کند. او گفت: «مجازات اعدام در قانون اساسی وجود ندارد اما تغییرات حقوقی بررسی خواهد شد.»

گاردنر نیز نگرانی خود را از این خبر عنوان کرده و گفته است اکنون کودتاگران به دست عدالت سپرده می‌شوند و حاکمیت قانون باید برای همه محترم شمرده شود.

به‌جز اظهارات نخست‌وزیر ترکیه، طرفداران دولت این کشور نیز در تظاهرات خود خواهان اعدام کودتاگران شده‌اند.

شامگاه جمعه ۱۵ ژوئیه / ۲۵ تیر بخشی از نظامیان ترکیه که خود را «شورای صلح» می‌نامیدند علیه دولت دست به کودتا زدند. این کودتا نافرجام ماند و نخست‌‌وزیر ترکیه در نشست رسانه‌ای خود گفت ۱۶۰ نفر در جریان آن کشته شدند که ۱۱۶ نفر از آن‌ها سربازان و غیرنظامیان وفادار به دولت بوده‌اند. او شمار مجروحان را ۱۱۴۰ و تعداد نظامیان دستگیر شده را ۲۸۳۹ نفر اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.