ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتهام، تبلیغ علیه نظام: روزنامه بهار مجرم شناخته شد

به دنبال برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول روزنامه بهار در دادگاه مطبوعات استان تهران، این روزنامه به اتهام تبلیغ علیه نظام، مجرم شناخته شد.

به دنبال برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول روزنامه بهار در دادگاه مطبوعات استان تهران، این روزنامه به اتهام تبلیغ علیه نظام، مجرم شناخته شد. این جلسه در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

عکس از آرشیو

دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات روز یک‌شنبه ۲۷‌ تیر با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت که اعضای هیات منصفه به اتفاق آرا روزنامه بهار را مجرم شناخته‌اند.

علی‌اکبر کساییان: به پرونده روزنامه بهار به جرم تبلیغ علیه نظام رسیدگی شد که در نهایت مدیر مسئول این روزنامه مجرم شناخته شد و اعضای هیات منصفه به اتفاق آرا متهم را مستحق تخفیف ندانستند.

منصور قنواتی صاحب امتیاز روزنامه بهار است و سعید پورعزیزی، رییس شورای سیاست‌گذاری آن.

این روزنامه آخرین بار در دی ماه ۹۴ به دلیل انتشار مقاله‌ای با عنوان «واهمه از زوال قدرت»، نوشته علی‌رضا کفایی در انتقاد از جدال فقیهان بر سر قدرت و تکیه آن‌ها به نظامی‌گری و رد نظریه نفوذ رهبر جمهوری اسلامی توقیف شد.

دادستان این روزنامه اصلاح‌طلب را به «تبلیغ علیه نظام» متهم کرد:

در این جلسه امروز دادگاه مطبوعات به اتهام مدیر مسئول و نویسنده یک مقاله سایت خرداد نیوز که جرم هر دو یکی بوده است هم رسیدگی شد که اعضای هیات منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا، آن‌ها را مجرم ندانستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • jeiran

    در دیکتاتوری شاهنشاهی اگرچه خفقان بود ولی از خفقان این ها بیشتر نبود و کشور هم پیشرفت می کرد برخلاف اکنون که کشور الان هیچ زیر ساخت صنعتی بدرد بخور ندارد. هر زیر ساخت بدرد بخوری از همان دوران مانده است

  • نوین راه

    مردم اکثریت بیچاره مردم، مرعوب شده و منفعل هر بار در شوی انتخاباتی شرکت کنند و به حرف های چون اپوزیسیون متفرق و برخی مشوک خارج، در شوی انتخاباتی مثلا رای حذفی بدهند و بعد نظام با انتخاب جتنی به ریاست خبرگان و شورای نگهبان، دهن کجی به رای اعتارضی آنها بکند. بعد سه سال، دولت تدارکچی اعتدالی-اصلاح طلب حتی حاضر نشد فساد و غارت بیت امال د رحوزه تحت مدیریت خودش از بین ببرد! و این نشان میدهد این نظام تمام و کمال در فساد سیستمی ناشی از استبداد و غیر دموکراتیک بودن غرق شده شده است و راه اصلاح مسالمت آمیز را بسته. تنها قیام عمومی متحد مردم شاید باشد و آن هم با این همه تفرقه و مرعوبیت و انفعال مردمان ایرانی و اپوزیسیون چندان امیدی ینست! جرم تراشی ضد حقوق بشری، مثل تبلیغ علیه نظام! بر خلاف نص قانون اساسی و بدیهیات حقوق بشر. این عاقبت مردمی است که به دنبال آخوند مرتجع انقلاب ارتجاعی کردند و یک نظام خداقل شبه سکولار از بین بردند. نظام شاه که متاسفانه با مذهب هم رواداری زیادی داشت و موجب رشد آخوندهای مرتجع شد! به طوریکه در مدارس و داتشگاه آخوندها استخدام می کرد باری دوس اسلامی شیعی! ولی ؟آخوند نابکار خیانت کرد! با شش ملیون بشکه نفت و دلار هفت تومانی و اقتصاد بازار آزاد، رفاه نسبی فراهم میکرد، حداقل میتوانست امیدی به پیشرفت را زنده نگه دارد. چه بسا این نظام شاه باقی میماند در نهایت به سیستم دمکراسی پارلمانی مشابه اسکاندیناوی را به ارمغان میاورد.

  • کبیری از تهران

    این نظام ظلم و ضد ایرانی باید برچیده شود. مرگ بر حکومت اسلامی را باید شعار همگان کرد. کودتاچی ها بر قدرتند. آدمکشان برقدرتند. فاسدین بر قدرتند. بیشرفان بر قدرتند. ملایان بر قدرتند. ضد بشران بر قدرتند.