ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد شورای اروپا از بحث احیای حکم اعدام در ترکیه

در پی کودتای اخیر در ترکیه موضوع احیای حکم اعدام در این کشور مطرح شده است. شورای اروپا می‌گوید ترکیه به‌عنوان یک کشور عضو این شورا نمی‌تواند مجازات اعدام را بار دیگر قانونی کند.

در پی کودتای نافرجام در ترکیه و طرح بحث احیای حکم اعدام در این کشور، توربیورن یاگلاند، دبیرکل شورای اروپا، مطرح شدن این موضوع در ترکیه را مورد انتقاد قرار داد.

توربیورن یاگلاند در گفت‌وگو با روزنامه «تاگس‌اشپیگل» چاپ برلین گفت هیچ عضوی از شورای اروپا اجازه ندارد حکم اعدام را به اجرا در آورد و این در اساسنامه شورای اروپا یک تعهد است.

ترکیه گرچه عضو اتحادیه اروپا نیست اما در شورای اروپا عضویت دارد. اساس شورای اروپا بر گسترش «مردم‌سالاری، حقوق بشر، زمامداری قانون و بهره‌برداری از همکاری‌های فرهنگی» استوار است.

دبیرکل شورای اروپا گفت ترکیه دو پروتکل این شورا را که در هر دوی آن‌ها حکم اعدام رد شده، پذیرفته است.

در دو روز پس از کودتای نافرجام ترکیه، طرفداران رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در تظاهرات خود بارها خواهان بازگرداندن حکم اعدام به قوانین کشور شده‌اند. بینالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه نیز در نخستین نشست رسانه‌ای خود پس از کودتا، درباره احیای مجدد مجازات اعدام اعلام کرد که دولت ترکیه تغییرات قانونی را بررسی می‌کند.

اردوغان در سخنان روز یکشنبه خود به این موضوع اشاره کرد و گفت: «در دمکراسی نباید خواست مردم نادیده گرفته شود.» او گفت مقامات مربوطه در این‌باره تصمیم‌گیری خواهند کرد.

احیای مجدد حکم اعدام در ترکیه نگرانی نهادهای مدافع حقوق بشر در جهان، از جمله سازمان عفو بین‌الملل را نیز برانگیخته است.

یکی از طرفداران دولت ترکیه سربازان دستگیرشده پس از کودتا را کتک می‌زند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه ۱۸ ژوئیه / ۲۸ تیر در بروکسل گرد هم خواهند آمد تا درباره تحولات اخیر در ترکیه گفت‌وگو کنند.

اتریش فراخوانی آماده کرده که بر اساس آن باید بر اردوغان فشار وارد کرد. اروپا نمی‌پذیرد که دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام با مخالفان مستبدانه برخورد کند.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان کودتا در ترکیه را خطری برای دمکراسی ترکیه دانسته و در صفحه توئیتر خود اظهار امیدواری کرده است که وحدت دموکراتیک همه نیروهای سیاسی و مدنی ترکیه بتواند شکاف‌های عمیق در جامعه این کشور را پر کند. او همچنین خواهان برخورد با کودتا بر اساس قانون اساسی شده است.

شامگاه جمعه ۱۵ ژوئیه / ۲۵ تیر بخشی از نظامیان ترکیه علیه دولت دست به کودتا زدند. این کودتا با حضور مردم طرفدار دولت نافرجام ماند. در این کودتا بیش از ۲۹۴ نفر کشته و یک هزار و ۴۰۰ نفر زخمی شدند. مقامات ترکیه گفته‌اند که در روزهای پس از کودتا حدود ۶۰۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیشگو

    1- هیلاری کلینوتن بار ای 54% رئی سجمهوری امریکا میشود 2- هیلای کلینتون و متحدانش به ایارن دستور حمله میدهد و چین وروسیه بی طرف هستند 3- ایران، پس یک ماه بمباران، دچار شورش داخلی شده و به شش کشور تقسیم میشود 4- در نهایت کردستان و بلوچستان و تکرکنسان صحرا جدا و اعراب خوزستان توس طلرو ها و بخیتار سرکوب و ایارن با 80 رددص وسعت تحت نام جمهوری فدرال دموکراتیک ادام حیات میدهد 50 حداقل 50 هزار اخوند و یکصد هزار سیپهای و بیسجی معدوم و از مردم غیر نظامی نیمک کشته میوشند. تعداد اورگان بیش از ا 15 میلیون فر میشود 6- عراق به سه کشور ترجریه. بخش سنی به رادان و سوریه سنی کشور شام تشکیل میدهند 7- بخش اسحلی سوریه کشور علوی را بوج.ود میارود فلسطین مستقل و با اساردیل کنفدراسوین تشکیل میدهد 7- ترکیه تچزیه میوشد و کردستان بزرگ تشکیل می شود عربستان تجزیه میشود 7 امارت بخ چند امیرنشنی تجزیه یمشود یمین به دو کشور تقسیم میوشد همه این اتفاقات در عرض سه سال اتفاق میفتد

  • آرمان سوخته

    ترکیه اخرین گام های در جهت غرق کامل در باتلاق اسلام گرایی سنی میرود تا به مدل ایارنی اش بیپوندد. تابوت ترکیه کامل میکنند اردوغان ها. کورد برزودی جشن استقلال کردستان بزرگ جشن خواند گرفت. ترکیه به دوران جهان سوم برخواهد گذشت