ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش: حمله به قطار مسافربری آلمان کار ما بود

داعش در اطلاعیه‌ای حمله یک نوجوان ۱۷ساله به قطار مسافربری ایالت بایرن آلمان را به گروه خود نسبت داد و پس از ساعاتی ویدئویی از او منتشر کرد.

در پی حمله یک نوجوان ۱۷ساله به یک قطار مسافربری در ایالت بایرن آلمان گروه «دولت اسلامی» (داعش) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این نوجوان یکی از جنگجویان داعش بود. داعش ویدئویی نیز از او منتشر کرد.

در حمله یک نوجوان به مسافران قطار محلی به مقصد شهر وورتسبورگ چهار عضو یک خانواده هنگ‌کنگی زخمی شدند.

داعش در اطلاعیه کوتاهی که سه‌شنبه ۱۹ ژوئیه / ۲۹ تیر در خبرگزاری خود «اعماق» منتشر کرده نوشته است این حمله در پی فراخوان داعش به جنگجویان خود مبنی بر حمله به ائتلاف جهانی و کشورهای همراه آن انجام شده است.

شامگاه دوشنبه ۱۸ ژوئیه / ۲۸ تیر فردی که گفته می‌شود یک نوجوان ۱۷ساله افغانستانی بود، با تبر و اجسام تیز در قطار محلی به مقصد شهر وورتسبورگ به مسافران حمله کرد. دو نفر از ۴ مسافر زخمی شده در بیمارستان و در شرایط بحرانی به‌سر می‌برند. زخمی‌شدگان این رویداد اعضای یک خانواده هنگ‌کنگی هستند.

داعش ساعاتی پس از انتشار اطلاعیه خود ویدئویی از نوجوان عامل حمله منتشر کرد. او در این ویدئو به زبان پشتو گفته است: «من یک سرباز دولت اسلامی هستم و دست به یک عملیات مقدس در آلمان می‌زنم.»

ویدئوی منتشرشده از سوی داعش عامل حمله به قطار مسافربری آلمان را نشان می‌دهد.

او در حالی‌که چاقویی در دست داشت افزود: «شما به سرزمین‌ای ما می‌آیید و مردان و زنان و کودکان ما را می‌کشید.»

این‌که چه تاریخی این ویدئو ضبط شده است هنوز روشن نیست.

یواخیم هِرمان وزیر کشور ایالت بایرن آلمان صبح سه‌شنبه ۱۹ ژوئیه / ۲۹ تیر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «زد.‌دی.‌اف» آلمان اعلام کرده بود که در بازرسی از خانه فرد مهاجم پرچم داعش پیدا شده است. گفته می شود این پرچم با دست نقاشی شده است.

برخی از شاهدان عینی نیز گفته‌ بودند که این نوجوان به‌هنگام تهاجم فریاد «الله اکبر» سر داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.