ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت فوق‌العاده در فرانسه شش ماه تمدید شد

در پی حمله خونین به شهر نیس، مجلس ملی فرانسه در پاریس شش ماه دیگر وضعیت فوق‌العاده در این کشور را تمدید کرد.

در پی حمله خونین به شهر نیس، مجلس ملی فرانسه در پاریس شش ماه دیگر وضعیت فوق‌العاده در این کشور را تمدید کرد.

مجلس ملی فرانسه در پاریس

این توافق بین مخالفان محافظه‌کار و دولت سوسیالیست فرانسه صورت گرفت. دولت در واقع می‌خواست وضعیت فوق‌العاده را سه ماه دیگر تمدید کند.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه در برابر نمایندگان مجلس اعلام کرد که که احتمالاً باز هم فرانسه با حملات دیگری روبه‌رو خواهد شد. والس گفت باید آموخت که با این موضوع زندگی کرد.

وضعیت فوق‌العاده پس از حملات تروریستی به پاریس در ۱۳ نوامبر به اجرا گذاشته شد. در این حملات ۱۳۰ نفر کشته شدند و مسئولیت آن را گروه «دولت اسلامی» (داعش) برعهده گرفت. از آن زمان وضعیت فوق‌العاده سه بار در ماه‌های نوامبر، فوریه و مه تمدید شده بود. آخرین باری که این قانون تمدید شد در تاریخ ۱۹ مه / ۳۰ اردیبهشت بود. برخلاف دفعات پیش که سه ماه تمدید شده بود، در ماه مه برای تضمین امنیت بیشتر در مسابقات فونبال جام ملت‌های اروپا و مسابقات دوچرخه‌سواری «تور دو فرانس»، دو ماه تمدید شد.

قرار بود وضعیت فوق‌العاده ۲۶ ژوئیه / ۵ مرداد پایان یابد اما پس از حمله به نیس فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه جمعه ۱۵ ژوئیه / ۲۵ تیر اعلام کرد که این قانون سه ماه دیگر تمدید خواهد شد و مجلس ملی درباره آن تصمیم خواهد گرفت.

یک روز پیش از آن یک کامیون باربری به جمعیتی که برای جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس جمع شده بودند حمله کرد. در این حمله دست‌کم ۸۴ نفر کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شدند. راننده کامیون نیز توسط پلیس کشته شد. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

اکنون با تصویب شش ماه تمدید قانون وضعیت فوق‌العاده در مجلس ملی، سنای فرانسه نیز باید آن را تصویب کند.

در وضعیت فوق‌العاده هرگونه گردهمایی که برای نظم عمومی خطرناک باشد لغو می‌شود و دولت می‌تواند در چارچوب قانون آن وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را که از تروریسم حمایت می‌کنند و یا تحریک به اقدامات تروریستی می‌کنند، مسدود کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.