ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور برخورد با «ناهنجاری‌های عمومی» در کنسرت‌ها صادر شد

سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ابلاغیه‌ای خطاب به سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفته است که نیروی انتظامی باید «با جدیت» با «ناهنجاری‌های عمومی» از جمله در محل برگزاری کنسرت‌ها برخورد کند.

سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ابلاغیه‌ای خطاب به سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفته است که نیروی انتظامی باید «با جدیت» با «ناهنجاری‌های عمومی» از جمله در محل برگزاری کنسرت‌ها برخورد کند.

مسعود جزایری در این ابلاغیه‌ای که پنج‌شنبه ۳۱ تیر صادر شده، گفته است: «مأموریت ناجا در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری در برخی اماکن از جمله محل برگزاری کنسرت‌ها باید با جدیت انجام شود.»

روز گذشته، چهارشنبه ۳۰ تیر هیئت دولت با اصلاح ماده ۲۰ آیین‌نامه اماکن عمومی برخی از اختیارات نیروی انتظامی در صدور مجوز به برنامه‌های فرهنگی و هنری را محدود کرد.

بر اساس این ماده صدور مجوز اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری از جمله اجرای صحنه‌ای موسیقی و تئاتر به‌عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از جهت بررسی انتظامی و ترافیکی نیروی انتظامی موظف است ظرف ۱۰ روز نظر خود را ارایه و نظم و امنیت محل و مراسم را بدون دخالت در مجوز و محتوای برنامه و ویژگی مجریان تأمین نماید.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز سه‌شنبه ۲۲ تیر گفته بود صدور مجوز برای اجرای، تئاتر، موسیقی و نمایش‌های دیگر فقط بر عهده وزارت ارشاد است و نیروی انتظامی دیگر اجازه ورود به لغو کنسرت‌ها، نمایش‌ها و... را ندارد.

در ماه‌های گذشته دخالت نیروی انتظامی و قوه قضائیه بارها موجب لغو کنسرت‌ها در شهرهای مختلف ایران شده بود.

وزیر ارشاد اسلامی درباره دخالت دستگاه قضائی نیز گفته بود: «به غیر از وزارت فرهنگ، دستگاه قضائی نیز همچنان اختیاراتی مبنی بر لغو کنسرت‌ها دارد لذا وزارت فرهنگ تنها می‌تواند با مذاکره از آن‌ها بخواهد اگر در کنسرتی ایراداتی می‌بینند، آن را به وزارت فرهنگ به‌عنوان متولی اصلی انتقال دهند تا برخورد از طریق ما باشد و خودشان مستقیماً وارد نشوند.»

با ابلاغیه جدید معاون ستاد کل نیروهای مسلح به‌نظر می‌رسد برگزاری کنسرت‌ها در ایران همچنان با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.