ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکارم شیرازی:‌ دولت برای باحجاب‌ها امتیازاتی قائل شود

ناصر مکارم شیرازی، در یک سخنرانی در مشهد گفته که دولت باید مسئله حجاب را از خود شروع کند، آن را جدی بگیرد و ساده تصور نکند.

ناصر مکارم شیرازی، در یک سخنرانی در مشهد گفته که دولت باید مسئله حجاب را از خود شروع کند، آن را جدی بگیرد و ساده تصور نکند.

این مرجع تقلید شیعه گفته اکثریت افراد جامعه خواهان عفاف و حجاب هستند. او با اشاره به حضور زنان در راهپیمایی روز حجاب، آن را نشانه این دانست که «زنان طرفدار حجاب در کشور یک اقلیت نیستند بلکه اکثریت هستند.»

او همچنین گفته که دولت باید برای افرادی که حجاب را رعایت می‌کنند امتیازاتی قائل شود و افرادی که آن را رعایت نمی‌کنند این امتیازات از آنها کم شود و سپس سایر قسمت‌های جامعه مانند بانک‌ها نیز به این مهم ملحق شوند.

مکارم شیرازی گفته که  نحوه برخورد در نهایت سبب همگانی شدن حجاب در جامعه می‌شود.

به گفته او حجاب را تنها نباید به‌عنوان یک حکم شرعی در نظر گرفت بلکه باید به آثار و پیامدهای وجود آن در جامعه و مفاسد عدم حضورش نظر داشت.

۱۹ تا ۲۵ تیرماه در ایران برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج حجاب برگزار شد؛ از جمله یک تجمع برای دفاع از حجاب.

با این حال و با وجود تبلیغات ۳۷ ساله، حجاب اجباری با معیارهای مورد نظر حکومت محقق نشده است.

مشاور سابق امور بانوان صدا و سیما روز شنبه ۱۹ تیرماه به خبرگزاری فارس گفت که وضعیت حجاب بازیگران در رسانه بسیار متفاوت از آن چیزی است که در جامعه وجود دارد: «بازیگرانی که در تولیدات تلویزیونی حجاب دارند، در صفحات شخصی و فضای مجازی این‌گونه نیستند و تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد.»

پوشش عمومی زنان در خیابان‌ها و اماکن عمومی هم از الگوهای مورد نظر حکومت تبعیت نمی‌کند و زنان از پوشش خود به عنوان شیوه‌ای برای نافرمانی مدنی استفاده می‌کنند.

یک عضو شورای فرهنگی-اجتماعی زنان هم اخیرا گفته که گسترش عفاف و حجاب در برنامه‌ها به عنوان هدف اصلی مورد توجه قرار نگرفته، بلکه در این زمینه فقط حرف زده شده است.

تلاش‌ برای توجه دادن افکار عمومی به موضوع حجاب اجباری و کوشش‌ها برای اختیاری کردن حجاب در ایران به “جنگ نرم” تعبیر می‌شود و مقام‌های عالی‌رتبه مذهبی، سیاسی و حتی نظامی در مقابل آن موضع می‌گیرند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به عنوان عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی در سخنرانی اخیر خود به این موضوع پرداخته و گفته است که بحث‌های انحرافی همانند الزامی یا اختیاری بودن حجاب جایی در جمهوری اسلامی ندارد.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران هم روز چهارشنبه ۳۰ تیر گفته است که مشکل بی‌حجابی از بی‌غیرتی و بی‌حیایی است: «ما باید روی این دو عامل متمرکز شویم. برخی به اندازه یک خروس غیرت ندارند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سایه نشین تنها

    نکته جالب همین عبارت "حجاب و عفاف" می توان گفت، که این عبارت، نماد از خلاصه ایدئولوژی حکومت و نظام حاکم بر ایران است. یعنی این نظام و حکومت مذهبی بر اساس قرائت خاص از شیعه امامیه، کاملا می خواهد در ظاهر و باطن مردم- یعنی زندگی خصوص/فردی و اجتماعی یکایکشان- کنترل داشته باشد و آن را به دلخواه خود تغییر دهد! که چیزی جز نقص اصول قانون اساسی همین نظام، مبنی بر رعایت حقوق بشر/اتباع کشور نیست!

  • سایه نشین تنها

    عبارت "حجاب و عفاف" تبدیل به یک کلید واژه سیاسی و ایدئولوژیک در این نظام شده است. در طی سالها، انتقادهای فراوانی به این موضوع "حجاب و عفاف" شئه، مثلا حجاب امری بیرونی و ظاهری است و عفاف امری درونی وباطنی است، پس جنسان از دو مقوله جداست. ختی اگر عفاف امری اخلاقی-معقول بگیریم نمی شود کسی را به صرف داشتن حجاب، دارنده عفاف برشمرد! این برابر دانستن حجاب و عفاف، افراد کم خرد و بی اخلاق جامعه را به سمت تعرض به کسانی می کند که اعتقادی به حجاب ندارند. چرا که در تبلیاغت دائما و طی دهه ها، این طور القاء می شود که شخص بی حجاب، فردی بی قید است! امتیاز طلبیدن برای با حجابان، کاملا نشانه تبعیض است و نص صریح قانون اساسی خود این نظام، و اعلامیه حقوق بشر که همین نظام متعهد به آن است، منافات دارد.

  • روزبه

    من نمی دانم آین فرد یا افراد چه درکی از دولت دارد!!!؟ دولت وسیله ای برای سرکوب و فشاربر رعیت و رام کردنشان که هر کاری دلشان خواست با آنان بکنندیا دولت منتخب ومسئول در مقابل رای دهندگان؟ این ملا خواهان نگاه رسمی و تبعیض آمیز دولت ایران به اتباع کشوریست که خود بنابر اظهارات رهبرش ادعا میکندمنتخب آنان است ؟ آیا مردم دولتمردان رادر ایران انتخاب میکنند که برایشان آپارتاید بی حجاب و با حجاب خلق کنند؟ شما ملاها که به کارهای رضا شاه در مورد کشف حجاب هزار ایراد میگرفتید و عقده کارهای او در دل خمینی مانده بود و بارها در سخنرانیهایش نقل میکرد خودتان امروز هزار بار بد تر در مورد حجاب اجباری میکنید. معلوم نیست کی یک مرد یا زن ایرانی از نظر دولتمدارا ن گذشته و حال آنقدر بالغ میشود که خودش بتواند درباره لباس خودش تصمیم بگیرد بلکه همیشه میبایستی گوسفندوار پیرو اوامر دولتمردان باشد. وقتی دولتمردان ایرانی از گذشته تا حال به مردم کشورشان بشکل نا بالغ و یا ناقص العقل بنگرند(فرای تعارفات رایج در سخنرانیها تلویزیونی و انتخاباتی دولتمردان) وای به حال ایران وایرانی برای تقاضا برای آزادیهای دیگر!!!

  • jeiran

    روز به روز احمق تر میشوند این ها

  • اردلان

    چه نکبتی هست این زاهد شیرازی .حافظ ازا ین زاهد ها 800 سال پیش می گفت و ملت در خواب و توهم خواستند قران ها را از قبرستان ها به خانه ها بیاورند و این بلای عظیم سرما آمد .جای قران همان قبرستان بود نه زندگی و قانون و حکومت