ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد خاتمی: اردوغان دو عذرخواهی بدهکار است

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران گفت محکوم کردن کودتای ترکیه از طرف ایران به معنای آن نیست که از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه انتقادی وجود نداشته باشد.

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران گفت محکوم کردن کودتای ترکیه از طرف ایران به معنای آن نیست که از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه انتقادی وجود نداشته باشد.

احمد خاتمی در نماز جمعه یکم مردادماه تهران حمایت جمهوری اسلامی از دولت ترکیه در کودتای نافرجام اخیر را احترام به رأی مردم این کشور توصیف کرد اما در ادامه گفت: «معنای مقابله با کودتا این نیست که از رئیس‌جمهور ترکیه انتقاد نداشته باشیم.»

به‌گفته او اردوغان «دو عذرخواهی بدهکار است».

احمد خاتمی نخستین عذرخواهی رئیس‌جمهور ترکیه را «عذرخواهی از قربانیان داعش در کل دنیا» خواند و دلیل آن را این دانست که دولت ترکیه «تنها دولتی بود که به داعش میدان داد».

عضو مجلس خبرگان گفت ترکیه «دفتر و بازارچه مرکزی» در اختیار داعش قرار داد و «نفت دزدی داعش را به تاراج برد».

دومین عذرخواهی اردوغان از نظر احمد خاتمی «رفتار منافقانه» ترکیه در مورد اسرائیل است. او گفت: «[ترکیه] یک بار در برابر آنان می‌ایستد و بار دیگر از ایجاد روابط حسنه سخن به میان می‌آورد.»

روابط ترکیه و اسرائیل در هفته‌های اخیر رو به بهبودی رفته و دو کشور توافقنامه دوستی امضا کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز پس از کودتای نافرجام ترکیه گفته است روند نزدیکی دو کشور ادامه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علیرضا

    علی الرقم تنفرم نسبت به این آقا با گفته هاش موافقم اردوغان کارگردانی است که اسلام کپی داعش رادر ترکیه پیاده خواهد کرد

  • وطن

    اى ملاً تو حرف زدن كه بلد نيستى حرف نزدن را هم بلد نيستى .؟ ميدونـى بيشتر بدرد اين ميخورى كه تو را خُشك كنند و براى دكور بگذارند روى يخچال. البته اين نظر شخصى من است. شايد ديگران جاى ديگرى بگذارند.