ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیمارستان بهمن خبر بستری نکردن یک فیلمساز را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی «سینما سینما» نوشته که در روزهای گذشته به دنبال بستری شدن نیما طباطبایی کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم» به علت عارضه مغزی، پزشکان بیمارستان بهمن حاضر به جراحی او نشده‌اند. بیمارستان بهمن این خبر را تکذیب کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی «سینما سینما» نوشته که در روزهای گذشته به دنبال بستری شدن نیما طباطبایی کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم» به علت عارضه مغزی، پزشکان بیمارستان بهمن حاضر به جراحی او نشده‌اند. بیمارستان بهمن این خبر را تکذیب کرده است.

نیما طباطبایی، مستندساز

خبرگزاری مهر، در گفت‌وگویی با رویا تیموریان خویشاوند نزدیک نیما طباطبایی که سه روز پیش به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بهمن بستری شد، نوشته که این بیمارستان از بستری او خودداری کرده است.

رویا تیموریان گفته: «خواهرزاده‌ام به دلیل سردردهای شدید به بیمارستان مراجعه کرد اما متاسفانه به جز داروهای مسکن هیچ درمان دیگری برایش در نظر نگرفتند.»

به گفته تیموریان، بعدا طبق تشخیص پزشکان مشخص شد او به عارضه تومور مغزی دچار شده و قرار بود تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما آن شب هیچ جراحی بر بالینش حاضر نشده است.

همچنین سایت «سینما سینما» نوشته است که پرسنل این بیمارستان تخصصی اعلام کرده‌اند که دستگاه سی تی اسکن برای وزن بالا ندارند و حتی از در اختیار قرار دادن آمبولانس نیز خودداری کرده‌اند. به همراهان بیمار نیز گفته شده که پزشک جراح نداریم.

خانواده این مستندساز در نهایت او را به بیمارستان ایرانمهر منتقل کرده‌اند و قرار بود در این بیمارستان جراحی شود.

اما در مقابل مدیرعامل بیمارستان بهمن، در گفت و گو با ایسنا این گفته‌ها را تکدیب کرده و اعلام کرده که این بیمار، بستری شده و دستور انجام MRI برایش داده شده است. در MRI آقای طباطبایی تومور بزرگی در مغزشان تشخیص داده می شود و سابقه بیمار نیز گرفته می‌شود. بر این اساس در سابقه بیمار وجود تومور کلیه مشخص شده و اعلام می‌شود که این تومور، اکنون به تومور متاستاتیک تبدیل شده و باید جراحی منتقل شود.

به دنیال درگذشت عباس کیارستمی، بحث‌های زیادی درباره احتمال خطای پزشکی در مورد این کارگردان مشهور سینما درگرفت.

خانواده عباس کیارستمی با انتشار نامه‌هایی به روند درمان او و خطای تشخیص پزشکان اعتراض کردند و داریوش مهرجویی، کارگردان سینما در مراسم ترحیم کیارستمی به جراحان کیارستمی به شدت حمله کرد.

به دنیال این اتفاقات، برخی از پزشکان هم واکنش‌های عجیبی نشان دادند.

وزیر بهداشت ایران اکنون گروهی را مامور رسیدگی به پرونده کیارستمی کرده که نتایج بررسی‌های آنها هنوز اعلام نشده است.

سایت سینما سینما نوشته که خبر موثقی از نوشته شدن یک بیانیه صنفی تند از سوی جراحان دارد که بر اساس آن، از این پس رسما هیچ هنرمندی عمل جراحی نشود اما وزیر بهداشت ایران دراین زمنیه مداخله کرده و پس از یک جلسه طولانی این بیانیه منتشر نشده است. این خبر از سوی منابع دیگر تایید نشده است.

برخی از کاربران شبکه‌های مجازی نوشته‌اند که برخورد بیمارستان بهمن با این بیمار، به دلیل شرایط جسمی خود او بوده نه بی‌مسوولیتی پزشکان.

نیما طباطبایی که فرزند غلامرضا طباطبایی، بازیگر و خواهرزاده رویا تیموریان است که اخیرا مستند «من ناصر حجازی هستم» را ساخته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.