ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت حمله آنسباخ را بر عهده گرفت

پلیس ایالت بایرن اعلام کرده که در موبایل مهاجم، ویدئویی در تهدید به انتقام و اعلام وفاداری به داعش پیدا کرده است. داعش در وبسایت اعماق مسئولیت این حمله را پذیرفت.

گروه دولت اسلامی حمله شامگاه یکشنبه (۲۴ ژوئیه/سوم مرداد) در شهر آنسباخ را تقبل کرد. پلیس ایالت بایرن پیشتر اعلام کرده بود که در موبایل مهاجم، ویدئویی در تهدید به انتقام‌ از آلمانی‌ها و اعلام وفاداری به داعش پیدا کرده است.

صحنه پس از انفجار انتحاری در آنسباخ

پلیس بایرن می‌گوید جوان ۲۷ ساله سوری که شامگاه یکشنبه در مرکز شهر آنسباخ اقدام انتحاری کرد، به احتمال بسیار زیاد انگیزه‌های اسلامگرایانه داشته است. در موبایل او یک ویدئو پیدا شده که مهاجم در آن صحبت از انتقام می‌کند. هم‌زمان داعش در وبسایت "اعماق"، مسئولیت این اقدام را پذیرفت. این وبسایت خبرگزاری غیررسمی داعش شناخته می‌شود.

یواخیم هرمان، وزیر داخله ایالت بایرن در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که مهاجم در این فیلم، آلمانی‌ها را به خاطر "کشتار مسلمان‌ها" به انتقام تهدید می‌کند. هرمان به صراحت گفت محرک مهاجم سوری، اسلامگرایی و اقدام او عملی تروریستی است.

مهاجم در این ویدئو به زبان عربی صحبت کرده است؛ حرف‌هایش را به نام خدا شروع کرده و سپس به ابوبکر البغدادی اعلام وفاداری کرده است. به نقل از یواخیم هرمان، او از جمله گفته که آلمانی‌ها دیگر روی آرامش را نخواهند دید.

مهاجم محمد.د نام داشته و پلیس هیچ ظنی نسبت به انگیزه‌ها یا ارتباطات او با افراط گرایان و اسلامگرایان نداشته است.

در تجسس از خانه او دو موبایل و تعدادی سیم کارت و یک لپ تاپ پیدا شده که در آن ویدئوهایی از سلفی‌ها و خشونت‌ورزی آنها دیده می‌شود.  پلیس بایرن می‌گوید مصالح ساخت بمب نیز در این خانه پیدا شده‌اند.

وزیر داخله ایالت بایرن خواستار حضور ملموس‌تر پلیس و نیروهای مسلح در اماکن عمومی، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌ها شده است. چنین امری مستلزم موافقت احزاب در مجلس سراسری آلمان است اما یواخیم هرمان گفته که نباید هیچ مناقشه سیاسی در این زمینه صورت گیرد: «باید هر کاری می‌توانیم انجام دهیم تا کسانی که به نام پناهجو به کشور ما می‌آیند، امکان حمله به مردم را نیابند.»

در مقابل‌، توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان فدرال عنوان کرده که با وجود حملات خونبار اخیر در ورتسبورک مونیخ، رویتینگتن و آنسباخ، باید خونسرد ماند و به تغییر سریع قوانین دست نزد. دمزیر افزوده که مردم آلمان باید در آرامش و صلح به زندگی ادامه دهند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.